czwartek, 20 października 2016

Orientalna zupa dyniowa z polską kiełbasą

Zup dyniowych ugotowałam już wiele ale ta w stylu orientalnym smakuje wybornie.
Zapach orientu na talerzu i zapach polskiej kiełbasy wędzonej to idealne połączenie.
Polecam serdecznie do wypróbowania.
Nie muszę nadmieniać że dynia to najzdrowsze warzywo na świecie i do tego przepyszne i można je jadać w różnoraki sposób.
Polecam zakładkę DYNIA a w niej znajdziecie same smakowitości.
Orientalna zupa dyniowa z polską kiełbasą.

Składniki:
  • 1 dynia piżmowa ok. 1200 g
  • 1000 ml wody
  • 1 laska kiełbasy polskiej, surowej , wędzonej
  • sól morska
  • pieprz
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/2 łyżeczki ziaren kolendry
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
  • 1/2 łyżeczki kozieradki
  • 1/2 szklanki pestek dyni
  • 1 łyżka sosu rybnego
  • 1 łyżka sosu ostrygowego
  • 2 łyżki oliwy

Przygotowanie zupy:
  • Dynię piżmową ponakłuwałam nożem i w całości ułożyłam na blaszce, wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 C z opcją grzania góra/dół i piekłam około godziny.
  • Po upieczeniu i wystudzeniu wydrążyłam łyżką miąższ ze środka upieczonej dyni.
  • W garnku rozgrzałam oliwę i podsmażyłam na niej rozgniecione w moździerzu przyprawy.
  • Jak zaczęły pachnieć zalałam je wodą, włożyłam do garnka upieczoną dynię, posoliłam i gotowałam jakieś 10 minut.
  • Dodałam sos ostrygowy, sos rybny i zagotowałam ponownie.
  • Jeśli chcecie mieć krem to teraz należy zupę zmiksować, ja tego nie robiłam, zupa sama w sobie i tak jest kremowa.
  • Na patelni podsmażyłam pokrojoną w plasterki kiełbasę a jak się wysmażyła włożyłam na patelnię pestki dyni i je też podsmażyłam.
  • Na talerz wlałam zupę i posypałam plastrami kiełbasy i upieczonymi pestkami dyni.
  • Pokropiłam oliwą.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Rokitnik

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger