poniedziałek, 31 października 2016

"Smakując Grecję" wyprawy po greckim stole - Christopher Bakken

"Smakując Grecję" wyprawy po greckim stole - Chrisopher Bakken.
Dziś proponuje Wam wędrówkę po greckich potrawach smakując miód tymiankowy, oliwki i ośmiornice, placki z ciecierzycy czy wina z greckich winnic a na koniec posmakujecie pysznego sera i bimbru. 
Reflektujecie na taką wyprawę?

Christopher Bakken wyrusza w podróż życia, podczas której zgłębia sekrety jednej z najbardziej niedocenianych europejskich kuchni. 
W towarzystwie brata i przyjaciół przemierza Grecję w poszukiwaniu najsmaczniejszych lokalnych specjałów. 
Zbiera oliwki na Thasos, piecze chleb na Krecie, a na Kithirze odkrywa miód tymiankowy.
Smakując Grecję to przepiękna opowieść o ośmiu elementach greckiego stołu: oliwkach, rybach, chlebie, fasoli, mięsie, winie, serze i miodzie.
Rozpocznij swoją wielką grecką przygodę. 

Odkryj nowe smaki i odwiedź magiczne miejsca. 
Przyrządź grecką ucztę we własnej kuchni. 
Poznaj tajniki wytwarzania takich przysmaków jak ravioli z jagnięciną, grillowana ośmiornica i kotleciki z ciecierzycy. 
Gotując, śmiej się, tańcz i ciesz się życiem, oto motto książki.
Mnie wchłonęła opowieść o kraju w którym byłam, który mnie zauroczył ale byłam tam za krótko i nie zdążyłam odkryć części tego o czym autor opowiada.
Przez jego opowieści znów poczułam smak oliwek, oliwy i wina, zatęskniłam i rozmarzyłam się jeszcze bardziej.
Opowieść jak przygotować ośmiornicę i jak się z nią obchodzić zaraz po złowieniu spowodowała dreszcz na plecach ale dzięki takiej obróbce jest smaczna i krucha i ja pozostawię to znawcom.
W książce jest kilka przepisów min. na kotlety z ciecierzycy czy przepisy na revithię i imam bayildi czyli ciecierzycę i danie z bakłażana i zielonych papryk.
Reasumując dobrej i smakowitej lektury nigdy dość, polecam książkę tym bardziej teraz gdy za oknem słota i zimno a dzięki lekturze przenosimy się w gorące zakątki Grecji, polecam.
Po lekturze zachęcam do podzielenia się wrażeniami.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger