sobota, 5 listopada 2016

Dyniowe ciateczka z kardamonem i cynamonem

W ramach Ciasto na niedzielę tym razem Ciasteczka.
Ciasteczka które upiekłam są z pure dniowym i moimi ulubionymi przyprawami jakimi są kardamon i cynamon.
Ciasteczka robi się dość szybko i bardzo prosto.
Pachną przyprawami i pomarańczą, są znakomite do kawy czy herbaty, zachęcam do wypróbowania przepisu.
Dyniowe ciasteczka z kardamonem i cynamonem.


                 Składniki:
  • 100 g miękkiego masła
  • 100 g cukru trzcinowego
  • 270 - 280 g mąki pszennej tortowej
  • 1 jajo
  • 100 g pure z dyni - ja miałam z piżmowej
  • 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu
  • szczypta cynamonu
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • skórka otarta z niedużej pomarańczy
                 Lukier:
  • 2 łyżki soku z pomarańczy
  • 8 - 10 łyżek cukru pudru

Miękkie masło utarłam z cukrem na puszystą masę, dodałam jajo i wymieszałam.
Mąkę wymieszałam z cynamonem, kardamonem, skórką z pomarańczy i sodą.
Do utartego masła dodawałam na zmianę pure z dyni i mieszankę mąki.
Wyrobiłam elastyczne i zwarte ciasto. 
Ciasto zawinęłam w folię spożywczą i włożyłam na 30 minut do zamrażarki.
Potem wyjęłam ciasto z  zamrażarki i odrywałam małe kawałki, robiłam z nich kulki, lekko je spłaszczyłam i układałam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Ciasto musi być dobrze schłodzone bo inaczej bardzo lepi się do rąk.
Piekarnik nagrzałam do 175 C z opcją grzania góra/dół i piekłam ciasteczka 14 - 15 minut.
Studziłam ciastka na kratce.
Z soku pomarańczowego i cukru pudru zrobiłam lukier, ucierając składniki w moździerzu.
Polukrowałam ostudzone już ciasteczka.

Smacznego.
Źródło.
Ciasteczka na blogach"
Marcepanowy kącik 
Lidka zdjęcie z FB 
Kuchnia mniam
Słodkie okruszki
Di gotuje
Izioni pyszne smaki
Z miłości do słodkości
Czarrna od kuchni
Ewusiowe smaki
Moje domowe kucharzenie
"Podróże małe i duże" 
Październikowe stawy w Konstantynowie Łódzkim

16 komentarze

  1. Dorotko pyszne i pachnące ciasteczka zrobiłaś. Dziekuję za wspólne pieczenie ciach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale kuszą! Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne :) zapisuję sobie przepis bo mam jeszcze dwie dynie :) dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Iwonko, są naprawdę pyszne. I ja dziękuje za wspólne wypiekanie.

      Usuń
  4. Pysznie :) Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie robiłam takich z dynią. Dziękuję za przepis i wspólne pieczenie

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam.pyszne muszą być. Dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie aromatyczne słodkości:))Dzięki za wspólne wypiekanie

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowicie wyglądają. Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger