sobota, 26 listopada 2016

Sycylijska caponata

Caponata zwana jest też sycylijskim bigosem.
Jak pisze Marta Dymek na swojej Jadłonomii :
"O caponacie można napisać książkę, nie wiadomo do końca skąd się wzięła i kiedy pojawiła na Sycylii, różne są też proporcje i dodatki."
Gulasz bakłażanowy jest pyszny i uzależniający, polecam wypróbować.
Sycylijska caponata.


               Składniki:
  • 2 średnie bakłażany
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 czerwona cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • garść zielonych oliwek
  • 1/2 garści natki pietruszki
  • 2 łyżki kaparów
  • 3 łyżki octu ziołowego
  • 5 dojrzałych pomidorów
  • sól morska
  • pieprz czarny mielony
  • olej do smażenia

Bakłażana wraz ze skórką pokroiłam w dużą kostkę, obsypałam oregano i usmażyłam na oleju na złoty kolor.
Dodałam teraz posiekaną cebulę i czosnek a następnie oliwki zielone, kapary i ocet ziołowy.
Dodałam także pokrojoną natkę pietruszki i gotowałam aż cały ocet odparował i wówczas dodałam pokrojone pomidory.
Gotowałam jakieś 15 minut.
Na koniec doprawiłam solą i pieprzem.
Smacznego.
Przepis kuchni włoskiej. 
"Podróże małe i duże"
Odbicie w wodzie

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger