poniedziałek, 12 grudnia 2016

Chleb z ciecierzycy z garnka na drożdżach

To już kolejny mój chleb pieczony w garnku żeliwnym.
Chleby pieczone w garnku żeliwnym mają chrupiącą, przypieczoną skórkę i miękki miękisz, są wyśmienite.
Zachęcam do pieczenia własnego pieczywa i eksperymentów z mąkami.
Mój chleb tym razem ma dodatek mąki z ciecierzycy, która jest zdrowa, ma cudny kolor i nadaje wypiekom charakterystycznego aromatu, trzeba spróbować aby poczuć ten smak.
Polecam gorąco własny wypiek.
Chleb z garnka z ciecierzycą.



Składniki:
  • 500 g mąki pszennej T 650
  • 400 g mąki z ciecierzycy
  • 100 g mąki pszennej graham T 1850
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 1 szklanka pestek słonecznika
  • 42 g świeżych drożdży
  • 550 - 600 ml wody

Przygotowanie:
  • Drożdże rozpuściłam w wodzie.
  • Do misy robota wsypałam wszystkie mąki, dodałam sól i wymieszałam.
  • Teraz dolewałam wodę z drożdżami i mieszałam do uzyskania gęstego, zwartego ciasta, czasami trzeba dodać 550 ml a czasami 600 ml to zależy od mąki jednej czy drugiej.
  • Ciasto wyrabiałam 5 minut pod koniec wyrabiania dodałam pestki słonecznika i mieszałam tyle aby ciasto wchłonęło pestki, po czym umieściłam ciasto w misce i pozostawiłam do wyrastania na około godzinę.
  • Do piekarnika włożyłam garnek żeliwny wraz z przykrywką i nagrzałam go do temperatury 230 C z opcją grzania góra/dół.
  • Jak ciasto podwoiło swoją objętość uformowałam z niego okrągły bochen i ponownie pozostawiłam do wyrośnięcia na około 30 minut.
  • Wyrośnięty bochen przełożyłam do gorącego garnka, nakryłam pokrywką i piekłam 30 minut po czym zdjęłam pokrywkę i piekłam kolejne 20 minut.
  • Upieczony chleb postukany pod spodem wydaje głuchy odgłos.
  • Studziłam chleb na kratce.

Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Zalew Zgniłe Błoto

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger