niedziela, 4 grudnia 2016

Sałatka buraczana z burgerami mięsnymi

Sałatka pożywna i smakowita dziś na stole.
Buraki mają w sobie dużo tego wszystkiego, czego organizm potrzebuje w grudniu a dodatek burgerów do sałatki zapewni jej sytość dla żołądka.
Polecam serdecznie.
Sałatka buraczana z burgerami mięsnymi.


            Składniki:
  • 500 g mięsa mielonego wołowego
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 1/2 pęczka szczypiorku
  • 1 jajo
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony 
  • 1 mała cebulka 
  • 2 łyżki mleka kokosowego 
  • 2 średnie buraki upieczone w piekarniku
  • 100 g kremowego sera blue stilton
  • 1 zielona papryka
  • olej do smażenia
             Sos:
  • 1 łyżka miodu 
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • sól morska
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki oliwy

Mięso włożyłam do miski, dodałam posiekaną natkę i szczypiorek, jajo, sól, pieprz do smaku a także posiekaną cebulkę, mleko kokosowe i wymieszałam na zwartą i jednolitą masę, lekko klejącą się do dłoni.
Z masy uformowałam małe pulpeciki maczając dłonie w zimnej wodzie i smażyłam na rozgrzanym oleju aż zrumieniły się ze wszystkich stron.
Buraki owinęłam w folię aluminiową i upiekłam w temperaturze 180 C, piekłam około 45 minut.
Potem buraki wystudziłam i obrałam, pokroiłam na półplasterki.
Wszystkie składniki na sos umieściłam w słoiczku i zakręciłam go, potrząsając słoikiem zrobiłam emulsję.
Na talerzu ułożyłam buraki, pokrojoną w paski paprykę, burgery wołowe, polałam całość sosem i posypałam pokruszonym serem.

Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Piękna nasza ziemia cała - jesień

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger