środa, 14 grudnia 2016

Szarlotka budapesztańska

Ciasto z jabłkami to ciasto któremu nie potrafię się oprzeć, podobnie jest z sernikiem ale jabłecznik wiedzie prym.
Polecam wszystkim bardzo gorąco bo ciasto jest bardzo oryginalne i smakuje wybornie.
Przepis pochodzi z książki "Podróże kulinarne. Kuchnia węgierska"
Szarlotka budapesztańska.

Składniki: tortownica 23 cm
Ciasto:

  • 250 g mąki pszennej T 650
  • 130 g zimnego masła
  • 60 g cukru pudru trzcinowego
  • szczypta soli
  • 3 łyżki zimnej wody 
Nadzienie:
  • 750 g jabłek - u mnie red prince
  • 500 ml mleka
  • 1 op. budyniu waniliowego - na 500 ml mleka
  • 120 g cukru trzcinowego
  • 3 jaja
  • 3 łyżki mielonych orzechów laskowych
  • cukier puder do posypania

Przygotowanie ciasta:
  • Masło posiekałam siekaczką aż powstała kruszonka.
  • Dodałam teraz cukier puder i sól i przemieszałam.
  • Na koniec dodałam wodę i szybko zagniotłam ciasto.
  • W cieście mogą pozostać widoczne grudki masła.
  • Ciasto zawinęłam w folię spożywczą i włożyłam do lodówki na minimum godzinę.
  • Dno tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia.
  • Wychłodzonym ciastem wyłożyłam dno i boki tortownicy rozwałkowując je.
  • Jeśli się przerywa to pozlepiajcie je i już.
  • Na czas przygotowania jabłek tortownicę z ciastem włożyłam do lodówki.
  • Mleko zmiksowałam z proszkiem budyniowym, cukrem i jajkami.
  • Jabłka obrałam i starłam na tarce o grubych oczkach.
  • Dno tortownicy wysypałam mielonymi orzechami, wyłożyłam na nie starte jabłka.
  • Mleko z budyniem i jajami wylałam na jabłka, jabłka wchłoną płyn.
  • Piekłam ciasto w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 45 - 50 minut aż ciasto się zrumieni.
  • Ciasto należy dobrze wychłodzić przed krojeniem.
  • Na koniec posypałam cukrem pudrem.

Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Czapla biała

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger