wtorek, 24 stycznia 2017

Bezglutenowe placki z dyni

Macie jeszcze dynię albo pure z dyni zrobione jesienią? ja mam i jedno i drugie, stad placki dyniowe upiekłam.
W marketach jeszcze są dynie w sprzedaży więc można zakupić.
Placki są puszyste, mięciutkie i pachną jesiennym słońcem.
Polecam gorąco na śniadanie, rozgrzeją brzuchy i można działać do południa.
Bezglutenowe placki z dyni.


Składniki:
  • 200 g pure z dyni o rzadszej konsystencji
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 jaja
  • 1 szklanka mąki ryżowej
  • 2 łyżki płynnego oleju kokosowego
  • 1 łyżka miodu lub innego słodzika np. ksylitolu, syropu z agawy, syropu klonowego
  • 1/3 szklanki mielonych migdałów
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli 

Jeśli macie dynię to wystarczy ją upiec w piekarniku nagrzanym do 180 C przez 50 minut a potem obrać i zmiksować i mamy pure.
W jednej misce wymieszałam pure dyniowe z miodem, olejem kokosowym, jogurtem i jajami a w drugiej misce mąkę, migdały, proszek do pieczenia i sól.
Do miski z mokrymi składnikami dodałam suche i wymieszałam.
Ciasto powinno być lejące, nie za twarde bo i placki będą twarde.
Jeśli jest za gęste dodać należy trochę wody. 
Smażyłam placki na suchej patelni nalewając po łyżce masy na placek.
Smażyłam z obu stron na złoty kolor. 
Podałam z kremem daktylowym.
Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Owoce jesieni - śliwki

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger