czwartek, 19 stycznia 2017

Krupnik dyniowy

Zupy to najlepszy posiłek aby rozgrzać żołądek ale też by zaspokoić głód, zależy tylko co włożymy do garnka.
Zupę znalazłam u Olgi Smile i zainspirowała mnie ona do zrobienia własnej wersji bo jak wiadomo dyni u mnie pod dostatkiem a krupnik uwielbiam więc do dzieła.
W marketach dynię można dostać więc zabieramy się do gotowania, nie pożałujecie, można użyć swojej ulubionej albo jaką uda się Wam zakupić.
Jakie zupy są Waszymi ulubionymi?
Krupnik dyniowy.

Składniki:
  • 3 średnie marchewki
  • 100 g dyni flat white
  • 400 g dyni piżmowej
  • 2 łodygi selera naciowego
  • ok. 20 cm pora
  • 3 cebule
  • 500 g ziemniaków - miałam red fantasy
  • 2 kapelusze suszone kani połamane na kawałki
  • sól morska do smaku
  • pieprz świeżo mielony
  • 5 łyżek oleju
  • 4 listki laurowe
  • 6 ziarenek ziela angielskiego
  • 4 ząbki czosnku
  • 100 g kaszy gryczanej białej lub innej ulubionej
  • 100 ml śmietany 30 % creme fraiche
  • 1800 - 2000 ml wody
Przygotowanie zupy:
  • Obrałam marchew, selera, dynię, cebulę i ziemniaki.
  • Cebulę pokroiłam w drobną kostkę.
  • Na tarce jarzynowej starłam dynię, marchew, selera, pora drobno pokroiłam.
  • W dużym garnku przesmażyłam na oleju cebulę i pora a potem dodałam starte warzywa i pokrojone w kostkę ziemniaki, chwilę podsmażałam.
  • Teraz wlałam wodę, dodałam listek laurowy, ziele angielskie, pokruszone kapelusze kani - mogą być inne grzyby albo wcale - i zagotowałam.
  • Po zagotowaniu do garnka wsypałam kaszę, dodałam sól i pieprz i gotowałam zupę przez około 40 minut tak aby kasza się rozkleiła a warzywa były miękkie.
  • Po tym czasie do zupy wlałam śmietanę, doprawiłam ponownie solą i pieprzem i wcisnęłam przez praskę czosnek, wymieszałam.
  • Zupa gotowa.
Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Brama Napoleona - Ślesin

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger