środa, 25 stycznia 2017

Makaron z sosem z dyni i polędwicą wieprzową

Pyszne danie, świeże i zdrowe składniki, miękka i delikatna polędwica wieprzowa, czegóż chcieć więcej, chyba tylko dobrego towarzystwa do jedzenia.
Danie wyszło wyborne i smakowite.
Ja użyłam tutaj dyni świeżej bo takową jeszcze mam z zapasów jesiennych.
Polecam gorąco taki obiad na chłodne dni.
Makaron z sosem z dyni i polędwicą wieprzową.


             Składniki: 4 porcje
  • 250 g makaronu fusilli giganti - duże świderki
  • 1 polędwica wieprzowa
  • olej do smażenia
              Marynata:
  • 1 łyżka pieprzu malgaskiego
  • 1 łyżka świeżego tymianku
  • 1/2 łyżeczki soli różowej himalajskiej
             Sos:
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 czerwona papryka
  • 1 nieduża cukinia
  • 100 g dyni piżmowej
  • 2 nieduże marchewki 
  • 1 cebula
  • 1 łodyga selera naciowego
  • 5 cm białej części pora
  • sól do smaku
  • pieprz do smaku
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka czerwonej papryki

W moździerzu utarłam tymianek, pieprz malgaski, sól i natarłam mieszanką pokrojoną w plastry polędwicę wieprzową.
Odstawiłam minimum na godzinę. 
W tym czasie obrałam i pokroiłam warzywa.
Cukinię wraz ze skórką pokroiłam w plastry, paprykę pokroiłam w paseczki.
Marchew, seler naciowy, obraną dynię starłam na tarce o dużych oczkach.
Posiekałam drobno cebulę a pora pokroiłam w półplasterki, czosnek pokroiłam w plasterki.
Na rozgrzanym oleju smażyłam najpierw cebulę, pora i czosnek, potem paprykę, cukinię i starte warzywa, kilka minut.

Teraz wlałam na patelnię sos sojowy i dodałam sól i pieprz, nakryłam patelnię pokrywą i dusiłam 15 minut aż warzywa zmiękły.
Makaron ugotowałam al'dente, odcedziłam.
Jeśli sos jest za gęsty można dodać kilka łyżek wody z gotowania makaronu.
Plastry polędwicy smażyłam na rozgrzanym oleju aż się ładnie zrumieniły z obu stron.
Podałam makaron z warzywami i usmażoną polędwicą.  

Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Piżmowa dynia - serce

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger