Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

piątek, 13 stycznia 2017

Sernik z ricotty z szafranem na kruchym spodzie

Sernik z szafranem to sernik król, przynajmniej dla nas, kremowy, wilgotny, zamiast sera zwykłego dodałam ricottę i dzięki temu jest jeszcze bardziej kremowy i pyszny. Idealny na świąteczne stoły, na wszelakie przyjęcia aby zaskoczyć smakiem gości albo po prostu do kubka kawy czy herbaty.
Polecam gorąco.
Sernik z ricotty z szafranem na kruchym spodzie.



                  Składniki: tortownica 24 cm
            Kruchy spód:
  • 150 g miękkiego masła
  • 60 g  cukru trzcinowego
  • 150 g  mąki pszennej
  • 75 g mąki ryżowej
            Masa serowa:
  • szczypta nitek szafranu ok. 30 g
  • 350 g mleka skondensowanego słodzonego
  • 1000 g sera ricotta
  • 100 g rozpuszczonego masła
  • 6 jaj
  • cukier puder do posypania 
  • kuleczki zbożowe do dekoracji

Najpierw zrobiłam spód czyli ucierałam miękkie masło z cukrem aż zrobiło się puszyste i białe.
Potem dodałam obie mąki i zagniotłam ciasto.
Z ciasta uformowałam kulę i włożyłam ją na 15 minut do lodówki.
Tortownicę wyłożyłam na dnie papierem do pieczenia.
Schłodzone ciasto rozwałkowałam i wyłożyłam nim dno i boki tortownicy.
Boki do 2/3 wysokości formy.
Piekłam spód przez 25 minut w piekarniku nagrzanym do 175 C z opcją grzania góra/dół.
Wyjęłam z piekarnika i wystudziłam.
Teraz zajęłam się masą serową.
Szafran włożyłam do moździerza, dodałam 2 łyżki ciepłego mleka skondensowanego i dokładnie roztarłam.
Ser włożyłam do miski, dodałam do niego mleko skondensowane i roztarty szafran, wymieszałam.
Żółtka oddzieliłam od białek.
Białka ubiłam na sztywną pianę a żółtka ucierałam aż stały się puszyste i zbielały.
Do żółtek dodawałam po łyżce masę serową ciągle miksując na zmniejszonych obrotach.
Na koniec dodałam ubite białka delikatnie mieszając łopatką.
Masę serową przełożyłam do formy na upieczony spód, wyrównałam wierzch.
Piekarnik nagrzany jest do 175 C.
Wstawiłam sernik do piekarnika na 20 minut po czym zmniejszyłam temperaturę do 160 C i piekłam kolejne 30 minut.
Po tym czasie wyłączyłam piekarnik i nie otwierając drzwi zostawiłam sernik na 10 minut.
Następnie lekko uchyliłam drzwi piekarnika i zostawiłam sernik do całkowitego wystudzenia.

Potem zdjęłam obręcz z tortownicy i wstawiłam sernik na całą noc do lodówki.
Przed podaniem posypałam sernik cukrem pudrem i posypałam zbożowymi kuleczkami.

Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Nenufary

2 komentarze:

  1. Nie nadążam za Tobą moja droga:)))podziwiam czasem coś wypróbuję:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fajnie Reniu, cieszę się, ze mną tak już jest uwielbiam gotować.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks