sobota, 7 stycznia 2017

Sum pieczony w sosie maślanym

Ależ pyszne danie mam dzisiaj do pokazania.
Delikatna ryba w aromatycznym sosie, taka jak ta pierwszy raz na naszym stole.
O tym że warto jeść ryby przekonywać już nikogo nie muszę?
Pracy mało a efekt zachwycający, polecam wypróbujcie.
Sum pieczony w sosie maślanym.


           Składniki:
  • 2 filety z suma bez skóry ok. 400 g
  • 50 g masła
  • 1 łyżka drobno posiekanej cebuli
  • 1 posiekany ząbek czosnku
  • 1 - 2 łyżki cytryny
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
Rybę oprószyłam solą i pieprzem i ułożyłam w naczyniu do zapiekania posmarowanym masłem.
W garnku rozpuściłam masło, dodałam posiekany czosnek i cebulę, dusiłam na małym ogniu aż cebula zmiękła. 
Dodałam teraz sok z cytryny i posiekaną natkę pietruszki, doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
Sosem polałam ryby.

Piekłam ryby w piekarniku nagrzanym do  180 C z opcją grzania góra/dół przez 10 - 15 minut.
Podałam z ziemniakami z wody i pomidorem z dymką.
Smacznego.
Pomysł z ulotki Biedronki.
"Podróże małe i duże"
Rokitnik

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger