Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

środa, 18 stycznia 2017

Zupa z pieczonej dyni i pomidorów z kukurydzą z chili

Zupa z dyni, kolejna ale za to jak inna niż wszystkie i bardzo aromatyczna, polecam, spróbujcie.
Dynię i pomidory należy upiec a potem to już szybko i pyszna zupa na talerzach.
Do zupy jako dodatek podałam kukurydzę upieczoną z chili, rewelacja.
Zupa z pieczonej dyni i pomidorów z kukurydzą z chili.


           Składniki:
  • około 1 kg obranej dyni
  • 5 pomidorów
  • 1 cebula
  • 4 duże ząbki czosnku w łupinach
  • 500 ml bulionu
  • 2 łyżki oliwy extra vergine
  • 60 ml mleka kokosowego 
  • 1/3 łyżeczki soli morskiej
  • 1/4 łyżeczki pieprzu
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1 puszka kukurydzy - 212 ml - miałam Bonduelle
  • 1 łyżeczka ostrej papryki
Obrałam dynię, wydrążyłam nasiona, ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Pomidory przekroiłam na połówki, cebulę pokroiłam na ćwiartki.
Na blaszce ułożyłam przekrojone pomidory rozcięciem do góry, dynię, cebulę oraz czosnek razem z łupinami.

Piekłam warzywa w piekarniku nagrzanym do 190 C z opcją grzania góra/dół przez 70 minut.
Po upieczeniu i lekkim przestudzeniu dynie oddzieliłam od skóry i pokroiłam w kostkę, przełożyłam do kielicha blendera, dodałam tam także upieczone pomidory bez skóry, wycisnęłam czosnek i włożyłam upieczoną cebulę, zmiksowałam wszystko na krem.
Dodawałam teraz mleko kokosowe, przyprawy, oliwę i wszystko dokładnie zmiksowałam.
Przelałam masę do garnka i zagotowałam, jeśli trzeba to jeszcze doprawić.
W czasie jak warzywa się piekły odcedziłam kukurydzę i wymieszałam ją z ostrą papryką.
Piekłam ją w naczyniu do zapiekania przez 30 minut razem z dynią.
Zupę podałam na talerzu razem z pieczoną kukurydzą, bardzo rozgrzewająca.
Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Czapla siwa

2 komentarze:

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks