niedziela, 19 lutego 2017

Bułki dyniowe z kokosem

Takie pyszne bułeczki polecają się na śniadanie albo z dżemem na deser.
Są pyszne w każdym wydaniu a do tego mają piękny, żółty, kurczaczkowy kolor i smakują wybornie.
Nie są trudne w wykonaniu, są zdrowe i dlatego polecam do zrobienia.
Bułki dyniowe z kokosem.


                   Składniki:
  • 150 g mąki żytniej T 720 - miałam Młynomag 
  • 330 g mąki pszennej T 650
  • 80 ml wody kokosowej
  • 150 ml wody
  • 3/4 szklanki gęstego pure z dyni
  • 60 g miękkiego masła
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 50 g mleka w proszku
  • 15 g świeżych drożdży
  • jajo do posmarowania
  • czarnuszka do posypania

Do misy robota wsypałam mąki, dodałam cukier, sól, pure z dyni, mleko w proszku, wlałam wodę kokosową, dodałam miękkie masło.
Drożdże rozpuściłam w wodzie i wlałam do misy robota.
Wymieszałam składniki i chwilę wyrabiałam aż powstało jednolite i elastyczne ciasto.
Zrobiłam kulę z ciasta i włożyłam do misy, nakryłam ściereczką i pozostawiłam do wyrastania na około godzinę.
Po wyrośnięciu wyjęłam ciasto na blat, zagniotłam i podzieliłam na 14 części.
Z każdej części uformowałam bułeczkę i ułożyłam  je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Bułki odstawiłam do ponownego rośnięcia na 30 minut. 
Posmarowałam bułki roztrzepanym jajem, posypałam czarnuszką.
Piekłam bułki w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 20 minut.
Studziłam bułki na kratce.

Smacznego.
Przepis autorski.
https://www.facebook.com/Mlynomag/

"Podróże małe i duże"
Kołobrzeg 

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger