wtorek, 14 lutego 2017

Grzybowa zupa dyniowa

Dziś zupa która łączy moje ulubione grzyby i dynię w której kocham się ostatnio na zabój.
Zupa jest bardzo aromatyczna i przepyszna, polecam nie tylko na Walentynki.
No to co namówiłam?
Grzybowa zupa dyniowa.
Składniki:
  • 180 g dyni Hokkaido
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • kawałek korzenia selera
  • 1 słodki ziemniak - batat
  • 2 ząbki czosnku
  • 200 g opieniek - miałam mrożone
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 3 - 4 liście laurowe
  • 200 ml śmietanki 30 %
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • 2 litry bulionu warzywnego
  • sól morska do smaku
  • pieprz świeżo mielony
  • 1 średniej wielkości por
  • 100 g grillowanego sera halloumi do podania

Przygotowanie zupy:
  • Obrałam dynię ze skóry i starłam na tarce o grubych oczkach.
  • Obrałam resztę warzyw, marchew, pietruszkę i selera i również starłam na tarce o grubych oczkach.
  • Batata obrałam ze skórki i pokroiłam w kostkę.
  • Pora po dokładnym umyciu pokroiłam w plastry.
  • Na dnie garnka rozgrzałam masło i podsmażyłam po kolei warzywa, dodałam grzyby i zalałam bulionem.
  • Dodałam także wszystkie przyprawy.
  • Gotowałam na średnim ogniu przez 20 minut.
  • Pod koniec gotowania dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek, doprawiłam do smaku solą i wymieszałam ze śmietanką, zagotowałam.
  • Ser pokroiłam w plastry i grillowałam na rozgrzanej patelni.
  • Podałam do zupy.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Opieńki

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger