piątek, 31 marca 2017

Placuszki kokosowe z syropem limonkowym i pomarańczą

Placuszki owe są według pomysłu Gordona Ramsaya a ten facet ma niesamowite pomysły i gotuje "nieziemskie"potrawy.
Czemu więc nie skorzystać z jego pomysłów?
Te placki są nietypowe ponieważ mąki kokosowej jest w nich dużo i dzięki temu smakują obłędnie.
Do placków sos limonkowy i fileciki z pomarańczy, całość rozpływa się w ustach, polecam.
Placuszki kokosowe z syropem limonkowym i pomarańczą.

           
              Składniki:
  • 100 g mąki kokosowej
  • 100 g mąki pszennej krupczatki - miałam Młynomag
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajo
  • 250 ml mleka kokosowego
  • 1 łyżka miodu
              Syrop limonkowy:
  • 75 g cukru trzcinowego
  • 75 ml wody
  • sok z 2 limonek
  • skórka otarta z 1 limonki
  • 1 pomarańcza

Na początek napiszę że mąkę kokosową robię sama, jednak można ją zakupić w sklepach orientalnych, dodam że jest dość droga.
Można też użyć wiórek kokosowych i zmielić je w dobrym młynku do kawy ale trzeba uważać aby nie zrobić kremu kokosowego, bo wtedy placuszki nie wyjdą.
Jeśli jednak przypilnujecie wiórki zmielą się znakomicie.
Mąkę kokosową i krupczatkę wsypałam do miski, dodałam proszek do pieczenia, roztrzepane jajo, miód i mleko kokosowe, wymieszałam na jednolite ciasto.
Odstawiłam ciasto na 15 minut aby odpoczęło.
Sok z limonki, skórkę z limonki, wodę i cukier umieściłam w garnuszku i gotowałam najpierw aż się cukier rozpuści a potem do momentu aż syrop się zredukował i stał się gęsty.
Obrałam pomarańcze i wycięłam fileciki.
Smażyłam placuszki na odrobinie oleju nakładając łyżką i formując placuszki.
Smażyłam z obu stron na złoty kolor.
Podałam placuszki z syropem limonkowym i filecikami z pomarańczy. 
Smacznego.
https://www.facebook.com/Mlynomag/?fref=ts
 Przepis wg pomysłu Gordona Ramsaya.
                               "Podróże małe i duże"
"Żelkowa" Restauracja w Kołobrzegu

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger