Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

wtorek, 21 marca 2017

Waniliowy sernik jaglany z rodzynkami

Sernik jest pyszny, w niczym nie różni się od serników z sera tradycyjnego a nawet pokusiłabym się o stwierdzenie że jest lepszy.
Ten sernik jest bardzo prosty i smakuje wybornie. 
Nikt nie poznał że to sernik z kaszą jaglaną, a opinie były bardzo pozytywne, aż takie że sernik zniknął błyskawicznie.
Polecam popróbujcie koniecznie upiec sobie taki sernik - jagielnik.
Doskonały sernik na Pierwszy Dzień Wiosny.
Waniliowy sernik jaglany z rodzynkami.


                 Składniki: tortownica 28 cm
  • 1,5 szklanki kaszy jaglanej
  • 2 szklanki mleka
  • 2 szklanki mleka kokosowego
  • 2 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1,5 szklanki namoczonych nerkowców
  • 150 g cukru trzcinowego
  • 1 laska wanilii
  • 1/2 łyżeczki esencji pomarańczowej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 6 łyżek masła
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka skórki pomarańczowej 
  • 1 szklanka rodzynków
                Spód:
  • 100 g herbatników
  • 2 łyżki masła
  • 90 g płatków ryżowych
  • 30 g cukru trzcinowego
  • 60 ml mleka
  • 60 g mąki ziemniaczanej
                 Polewa czekoladowa:
  • 150 g czekolady mlecznej lub deserowej
  • 50 ml mleka
                 Do dekoracji:
  • groszek cytrynowy
Nerkowce zalałam na noc dzień wcześniej dużą ilością zimnej wody.
Ciasteczka drobno pokruszyłam, dodałam miękkie masło, płatki, cukier, mleko i mąkę, wymieszałam i wyłożyłam masą spód tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia, lekko dociskając do dna.
Piekłam spód sernika w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 15 - 20 minut.
Kaszę jaglaną zalałam wrzącą wodą i odcedziłam.
Potem płukałam ją jeszcze na sicie pod gorącą, bieżącą wodą przez 5 minut.
W garnku zagotowałam 2 szklanki mleka zwykłego i 2 szklanki mleka  kokosowego, wsypałam kaszę i gotowałam na maleńkim ogniu 25 minut pilnując aby się nie przypaliła, potem wyłączam ogień i czekam kolejne 5 minut nie odkrywając garnka.
Ugotowaną kaszę przełożyłam do miski o płaskim dnie, dodałam jogurt, cukier, sok z cytryny, skórkę i esencję pomarańczową, odcedzone i namoczone nerkowce, masło oraz ziarenka z laski wanilii i zmiksowałam blenderem ręcznym na gładką i puszystą masę, dość gęstą.
Jeśli masa jest za gęsta tak że blender nie daje rady wystarczy dodać mleka ale nie za dużo aby masa nie była za rzadka.
Masa ma być gładka i puszysta.
Na sam koniec dodałam rodzynki i mąkę ziemniaczaną, wymieszałam łyżką i wlałam na upieczony spód sernika.
Piekłam ciasto w nagrzanym do 180 C piekarniku przez 50 minut.
Czekoladę roztopiłam w kąpieli wodnej, dodałam mleko i wymieszałam.
Potem sernik wystudziłam, polałam polewą czekoladową, posypałam groszkiem cytrynowym, włożyłam na noc do lodówki.
Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Sasanka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks