czwartek, 30 marca 2017

Zupa ziemniaczano - dyniowa

Czy ja już pytałam? czy Wy lubicie zupy? czy jadacie je często?
Czy wystarczy na obiad zupa czy musi być drugie danie?
U nas jeśli zupa jest pożywna wystarcza na obiad, jeśli to jest zupa delikatna to wówczas jakiś dodatek np. w postaci placuszków zawsze jest.
Tym razem zupa jest treściwa i pożywna, ma niesamowity smak i aromat a jako dodatek były chrupiące grzanki.
Zachęcam do wypróbowania zupy.
Zupa ziemniaczano - dyniowa.

Składniki: 5 - 6 porcji
  • ok. 1000 g dyni hokkaido lub piżmowej
  • 1000 - 1500 g ziemniaków
  • 3 ząbki czosnku
  • kawałek ok. 3 cm świeżego imbiru
  • 2 cebule
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • szczypta pieprzu cayenne - jak lubicie ostre zupy to więcej
  • sól morska
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • 1500 - 2000 ml bulionu warzywnego
  • 2 łyżki oliwy 
 Do podania:
  • natka pietruszki lub kolendry
  • grzanki świeżo smażone

Przygotowanie zupy:
  • Dynię obrałam ze skórki, jeśli macie Hokkaido to ze skórką, nie trzeba jej obierać, pokroiłam w kostkę.
  • Ziemniaki obrałam i również pokroiłam w kostkę.
  • Cebulę obrałam i pokroiłam w grubą kostkę.
  • W dużym garnku rozgrzałam oliwę i podsmażyłam cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek, dodałam dynię.
  • Dodałam starty na tarce imbir i chwilę smażyłam mieszając.
  • Teraz dodałam ziemniaki i wlałam bulion, tyle aby ziemniaki były całkowicie przykryte.
  • Gotowałam 20 minut aż warzywa stały się miękkie.
  • Zmiksowałam wszystko na gładki krem, doprawiłam solą i świeżo mielonym pieprzem oraz gałką muszkatołową i pieprzem cayenne.
  • Podałam z natką pietruszki i gorącymi grzankami.
Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Jesienny ogród dyniowy

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger