sobota, 22 kwietnia 2017

Bavette w sosie pomidorowym z mango

Bavette narodziło się w Genui i ma kształt spłaszczonego spaghetti. To długi, typowo liguryjski makaron.
Danie z użyciem makaronu bavette wyszło znakomicie, sos doskonale otula makaron i rezultat jest znakomity.
Polecam gorąco bo danie szybko się robi, trochę się czeka a potem szybko znika.
Bavette w sosie pomidorowym z mango.


                 Składniki:
  • olej do smażenia
  • 400 g mięsa mielonego wołowego
  • 1 cebula
  • 1/2 papryki czerwonej 
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 marchew
  • 1 łodyga selera naciowego
  • 700 ml passaty pomidorowej z ziołami 
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • 1/2 dojrzałego owocu mango
  • 250 g makaronu bavette
  • natka pietruszki do posypania

Na oleju podsmażyłam posiekaną w kostkę cebulę i pokrojony w plasterki czosnek.
Teraz dodałam mięso mielone i smażyłam aż mięso się zrumieniło.
Dodałam pokrojonego w plasterki selera oraz pokrojone w kostkę mango - zostawiłam kilka kostek do dekoracji.
Na patelni wylądowała także obrana i starta na tarce o grubych oczkach marchew oraz pokrojona w kosteczkę papryka.
Smażyłam 5 minut po czym zalałam całość passatą pomidorową.
Gotowałam wszystko na maleńkim ogniu przez 60 minut.
Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
Makaron ugotowałam al'dente i wyłożyłam na talerz, polałam sosem, posypałam posiekaną natką pietruszki, posypałam kostkami mango.
Smacznego.
Przepis Przemek.
                                  "Podróże małe i duże"
Majowy Ciechocinek

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger