sobota, 1 kwietnia 2017

Orientalny kurczak paprykowy

Jakoś ostatnio tak się stało że jadaliśmy mało mięsa drobiowego.
W daniu orientalnym nie mogło go jednak zabraknąć.
Użyłam tutaj polędwiczek z kurczaka a jeśli nie uda się zakupić to filet też się nada. 
Cały sekret dania leży w pikantnej marynacie.
Zachęcam do wypróbowania przepisu.
Orientalny kurczak paprykowy.


              Składniki:
  • 400 g polędwiczek z kurczaka
             Marynata:
  • 50 ml białego wina
  • 3 łyżki sosu ostrygowego 
  • 1 papryczka chili bez pestek
  • 1 cebula dymka ze szczypiorem
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 cm kawałek imbiru
  • 3 cm korzeń kurkumy
             Dodatkowo:
  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryka biała
  • 1 papryka żółta
  • 1 dymka
  • 100 g boczników
  • 150 g makaronu chow mein
  • 2 łyżki kiełków z buraka 
  • 3 łyżki oleju do smażenia
  • 1/2 łyżeczki pieprzu mangaskiego
  • sól do smaku

Korzeń imbiru i kurkumy obrałam i pokroiłam w plasterki. 
Mięso pokroiłam w paski.
Do miski wlałam wino, dodałam kurkumę i imbir, sos ostrygowy, posiekaną papryczkę chili, dymkę ze szczypiorem i posiekany drobno czosnek, wymieszałam.
Włożyłam do marynaty mięso, ponownie wymieszałam i pozostawiłam na 2 godziny aby mięso się zamarynowało.
Paprykę czerwoną, białą i żółtą obrałam i pokroiłam w paski.
Dymkę pokroiłam w piórka. 
Grzyby pokroiłam w paseczki.
Makaron zalałam wrzącą wodą, przykryłam i pozostawiłam na 10 minut, odcedziłam.
Na patelni rozgrzałam olej i smażyłam najpierw zamarynowane mięso wraz z marynatą, potem dodałam grzyby i papryki.
Smażyłam wszystko jakieś 5 minut ciągle mieszając.
Dodałam pieprz mangaski i sól do smaku, wymieszałam.
Na koniec wrzuciłam makaron na patelnię i wymieszałam, rozłożyłam na talerze.
Posypałam kiełkami buraczanymi.
Smacznego.
Przepis autorski.
                                 "Podróże małe i duże"
Kołobrzeg

2 komentarze

  1. Kurczaka lubimy w każdej postaci:))pewnie ten nam też posmakuje:))Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę:))

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger