wtorek, 4 kwietnia 2017

Serniczki marchewkowe na zimno

Małe, pyszne i smakowite serniczki dla małego i dużego.
Marchewkowy sernik to jest naprawdę coś pysznego, zrobię jeszcze taki duży bo smakuje wybornie.
Idealny do kawy, herbaty, czystka czy melisy, zachęcam do spróbowania.
Zrobiłam specjalnie w różnych pojemniczkach aby każdy zjadł tyle ile uważa.
Przepis rozpropagowany przez Andrzeja Polana.
Serniczki marchewkowe na zimno.

Składniki: 5 - 6 pucharków mniejszych i większych
  • 150 g herbatników pełnoziarnistych Petit Beurre
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu + 1/2 łyżeczki
  • 1/2 łyżeczki kurkumy + 1/2 łyżeczki
  • 100 g orzechów włoskich
  • 120 g masła
  • 1 galaretka ananasowa
  • 1 marchewki - spore
  • 300 g serków homogenizowanych waniliowych
  • 100 g cukru pudru trzcinowego
  • 200 ml zimnego mleka
  • 2 łyżki miodu
  • 1 śnieżka na mleko

Przygotowanie serniczków:
  • Marchewkę - jedną - obrałam i starłam na tarce o drobnych oczkach.
  • Drugą marchew po obraniu pokroiłam w plastry.
  • Na patelni rozgrzałam miód i włożyłam plastry marchewki, karmelizowałam ok. 5 minut.
  • Galaretkę rozpuściłam w 250 ml wody, pozostawiłam do wystygnięcia.
  • Pokruszyłam ciasteczka na proszek, dodałam kurkumę, imbir i cynamon, wymieszałam, dodałam zmielone orzechy włoskie.
  • Masło rozpuściłam i wymieszałam z ciasteczkami.
  • Rozłożyłam kruszonkę na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, ugniotłam ją lekko i suszyłam w piekarniku nagrzanym do 160 C z opcją grzania góra/dół przez 18 - 20 minut.
  • Potem kruszonkę przestudziłam.
  • Startą marchewkę połączyłam z cynamonem, kurkumą i serkiem a także z cukrem pudrem.
  • Mleko ubiłam ze śnieżką na puszystą masę, dodałam do sera, wymieszałam.
  • Na koniec do masy serowej dodałam schłodzoną galaretkę.
  • Na dno pucharków wsypałam po 2 - 3 łyżki kruszonki, potem wlałam masę serową i na wierzch znów posypałam kruszonką.
  • Na wierzchu ułożyłam plasterki karmelizowanej marchewki.
  • Wstawiłam pucharki do lodówki aż masa stężała - ok. godziny.
Smacznego.
Inspiracja Andrzej Polan.
"Podróże małe i duże"
Kolorowe lato

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger