Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

sobota, 29 kwietnia 2017

Zupa krem ze słodkich ziemniaków

Miałam bataty czyli słodkie ziemniaki i nie miałam na nie pomysłu, tym razem nie.
Zupa zawsze dobrze smakuje jak nie wiesz co zrobić, tak powstała zupa krem, pożywna, pachnąca, idealna na obiad.
Gotuje się szybko i szybko znika a doskonale syci.
Zupa krem ze słodkich ziemniaków.


                 Składniki: 4 porcje
  • 800 g batatów
  • 1 marchewka
  • 1 łodyga selera naciowego
  • mały por
  • 2 cebule dymki
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 cm kawałek imbiru
  • papryczka chili
  • 800 - 1000 ml bulionu warzywnego
  • 250 ml mleczka kokosowego
  • sok z 1/2 limonki
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry
  • sól morska
  • pieprz czarny mielony
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • świeża kolendra do posypania
  • kwaśna śmietana do podania
Obrałam ziemniaki, marchew, selera i pora.
Pokroiłam w kostkę ziemniaki, marchew, selera w plasterki, pora w plasterki, cebulę w kostkę, czosnek posiekałam a imbir starłam na tarce.
W garnku rozgrzałam masło klarowane i  podsmażyłam bataty, marchewkę, pora, cebulę i czosnek a także imbir, a potem zalałam całość bulionem.
Jeśli chcecie zupę bardziej gęstą dodajcie mniej bulionu albo na odwrót.
Gotowałam całość około 20 minut.
Potem dodałam do zupy mleczko kokosowe, kmin, kurkumę, posiekaną papryczkę chili, kolendrę oraz sok z limonki, sól i pieprz.
Zmiksowałam całość na gładki krem.
Na talerzu udekorowałam listkami kolendry oraz kleksem kwaśniej śmietany i posiekaną chili.
Smacznego.
Źródło.
                                    "Podróże małe i duże"
Gdzieś w Hiszpanii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks