sobota, 29 kwietnia 2017

Zupa krem ze słodkich ziemniaków

Miałam bataty czyli słodkie ziemniaki i nie miałam na nie pomysłu, tym razem nie.
Zupa zawsze dobrze smakuje jak nie wiesz co zrobić, tak powstała zupa krem, pożywna, pachnąca, idealna na obiad.
Gotuje się szybko i szybko znika a doskonale syci.
Zupa krem ze słodkich ziemniaków.

Składniki: 4 porcje
  • 800 g batatów
  • 1 marchewka
  • 1 łodyga selera naciowego
  • mały por
  • 2 cebule dymki
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 cm kawałek imbiru
  • papryczka chili
  • 800 - 1000 ml bulionu warzywnego
  • 250 ml mleczka kokosowego
  • sok z 1/2 limonki
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry
  • sól morska
  • pieprz czarny mielony
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • świeża kolendra do posypania
  • kwaśna śmietana do podania
Przygotowanie zupy:
  • Obrałam ziemniaki, marchew, selera i pora.
  • Pokroiłam w kostkę ziemniaki, marchew, selera w plasterki, pora w plasterki, cebulę w kostkę, czosnek posiekałam a imbir starłam na tarce.
  • W garnku rozgrzałam masło klarowane i podsmażyłam bataty, marchewkę, pora, cebulę i czosnek a także imbir, a potem zalałam całość bulionem.
  • Jeśli chcecie zupę bardziej gęstą dodajcie mniej bulionu albo na odwrót.
  • Gotowałam całość około 20 minut.
  • Potem dodałam do zupy mleczko kokosowe, kmin, kurkumę, posiekaną papryczkę chili, kolendrę oraz sok z limonki, sól i pieprz.
  • Zmiksowałam całość na gładki krem.
  • Na talerzu udekorowałam listkami kolendry oraz kleksem kwaśniej śmietany i posiekaną chili.
Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Gdzieś w Hiszpanii

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger