czwartek, 25 maja 2017

Pieczone ziemniaki z chrupiącym filetem z kurczaka

Dziś podaję przepis na jeden z moich ulubionych obiadów.
Zajadam go teraz ze smakiem a wiele lat temu jak moje córki były małe zajadały go z równie wielkim apetytem.
Nie ma przy nim za dużo pracy a smaku i aromatu mnóstwo.
Zapraszam zatem na pyszny obiad.
Pieczone ziemniaki z chrupiącym filetem z kurczaka.


                 Składniki:

  • 1 duży filet z kurczaka
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • płatki kukurydziane do obtaczania
  • 5 - 6 dużych ziemniaków
  • 1 czubata łyżka przyprawy do ziemniaków 
  • 2 łyżki oliwy
  • olej do smażenia


Ziemniaki obrałam i pokroiłam w ósemki.
Rozłożyłam je na blaszce, skropiłam oliwą i posypałam przyprawą do ziemniaków.
W składzie przyprawy są: majeranek, papryka, kminek,
pieprz, sól, czosnek, to tak dla tych którzy nie mają gotowej mieszanki.
Rękami wymieszałam ziemniaki z przyprawą tak aby każdy był równo obtoczony.
Piekłam ziemniaki w piekarniku nagrzanym do 200 C z termoobiegiem przez 30 minut.
Filet przekroiłam wzdłuż na 2 kotlety i natarłam je sosem sojowym.
Płatki kukurydziane pokruszyłam aby nie były całe ale bardziej przypominały panierkę i obtoczyłam w nich filety.
Smażyłam na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor.
Do tego warzywa i obiad gotowy, polecam.
Smacznego.
Przepis autorski.
                                         "Podróże małe i duże"
Zalew Sielpia
Rośnie nad zalewem, pochyla się od nadmiaru wrażeń które widziało, wyschło czy od choroby czy ze starości?
Nadaje temu miejscu niepowtarzalnego uroku, odwiedzają je ptaki, ćwierkając w pustych gałęziach.
Fajnie jest przysiąść obok na ławeczce i posłuchać, odprężyć się.
Oby nikomu nie przyszło do głowy aby je wyciąć.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger