Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

piątek, 2 czerwca 2017

Bagietki bez wyrabiania

Bagietki dla leniwych dziś mam do pokazania.
Te bagietki zarabia się wieczorem, one sobie rosną a potem drugiego dnia można je upiec.
Mają chrupiącą skórkę i mięciutkie wnętrze, są idealne na zapiekanki czy z samym masłem, polecam.
Bagietki bez wyrabiania.



                      Składniki:

  • 600 g mąki pszennej T 650
  • 10 g świeżych drożdży lub 3/4 łyżeczki suchych
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 łyżki oliwy
  • ok. 1,5 szklanki wody


Drożdże rozpuściłam w szklance wody.
Do miski z pokrywką wsypałam mąkę, wlałam oliwę i rozpuszczone drożdże, wsypałam sól i cukier oraz wlałam resztę wody.
Rękami wyrobiłam ciasto do momentu aż stało się zwarte ale nie za bardzo, jeśli takowe jest dodać należy wody.
Ciasto podczas wyrastania staje się bardziej lejące.

Przykryłam pojemnik pokrywką i pozostawiłam na blacie kuchennym na 12 - 20 godzin, sami to regulujcie aby pasowało czasowo.

Na drugi dzień ciasto wyjęłam na blat posypany mąką i złożyłam ciasto jak kopertę.
Potem podzieliłam ciasto na cztery części.
Każdą część rozwałkowałam na prostokąt 20 x 20
cm i zwinęłam w rulon.


Końce bagietek zlepiłam, ułożyłam je zlepieniem do dołu na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Przykryłam bagietki ściereczką i pozostawiłam do wyrośnięcia na 40 - 50 minut.
Piekarnik nagrzałam do 250 C z opcją grzania góra/dół.
Po wyrośnięciu nacięłam bagietki nożem, można użyć żyletki czy skalpela.

Piekarnik spryskałam wodą i wstawiłam blachę z bagietkami.
Po 5 minutach jeszcze raz spryskałam piekarnik.
Piekłam bagietki 25 minut aż całkowicie się zrumieniły.


Smacznego.
Źródło.
                                          "Podróże małe i duże"
Żonkile
Pierwsze wiosenne kwiaty pachną czasami już w marcu a na pewno w kwietniu na rabatach i w wazonach.
Są urocze i cieszą oczy, nastrajają pogodnie.
Takie małe wspomnienia.

6 komentarzy:

  1. Zapachniało bagietkami. Cudownie wyglądają narobiłaś mi ogromnej ochoty.
    Muszę je upiec.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne! Porywam i na pewno zrobię! Tak jeszcze nie formowałam bagietek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj , będziesz zadowolona, pozdrawiam.

      Usuń
  3. wyglądają bardzo apetycznie i rzeczywiście nie wymagają zbyt dużo wysiłku :) pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, małym wysiłkiem pyszna przekąska, pozdrawiam.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks