sobota, 24 czerwca 2017

Pilaw ze szpinakiem i kurczakiem

Pilaw to jedno z naszych ulubionych dań, bo wkłada się z ryżem do garnka ulubione warzywa i gotuje a potem cieszy znakomitą potrawą.
Tym razem w pilawie wylądował szpinak a zwieńczeniem dania jest soczysty i aromatyczny kurczak.
Polecam danie dla zapracowanych.
Pilaw ze szpinakiem i kurczakiem.


                Składniki:

  • 1,5 szklanki ryżu basmati
  • 1 łyżka przyprawy bosforskiej - w składzie: czosnek, papryka, cebula, gorczyca, pieprz czarny, gałka muszkatołowa, kurkuma, curry, marchew, oregano, sól
  • 3 szklanki wody

                Szpinak:

  • 300 g szpinaku baby
  • 2 łyżki oliwy
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 papryka czerwona

                Kurczak:

  • 1 duży pojedynczy filet z kurczaka
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • olej do smażenia

Ryż wsypałam do garnka, wlałam wodę, dodałam przyprawę bosforską i gotowałam pod przykryciem aż ryż stał się sypki, u mnie trwało to 15 minut.
Szpinak umyłam i osuszyłam.
Na patelnię wlałam oliwę, dodałam szpinak, pokrojoną w paski paprykę czerwoną, plasterki czosnku, posoliłam i oprószyłam pieprzem, smażyłam aż szpinaku puścił wodę a potem do momentu aż cała woda odparowała.
Połączyłam szpinak z ryżem, wymieszałam.
Filet z kurczaka pokroiłam w paski, oprószyłam solą i pieprzem i podsmażyłam na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor.
Soczystego kurczaka ułożyłam na ryżu ze szpinakiem.
Smacznego.
Przepis autorski
                                         "Podróże małe i duże"
Malowane naturą
Słońce przedzierało się przed gałęzie drzew aby stworzyć widowisko barw i świateł przed swoim pójściem na spoczynek.
Tutaj w Sielpi Wielkiej.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger