Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

piątek, 16 czerwca 2017

Zupa krem z brukwi

Brukiew jest traktowana bardzo po macoszemu a niesłusznie bo nasze babcie czy mamy używały jej w kuchni sporo. 
Potem słyszałam że brukwią karmi się tylko króliki i świnie.
I to jest krzywdzące dla brukwi bo swoimi składnikami odżywczymi obdzieliłaby niejedno stworzenie.
Brukiew powstała ze skrzyżowania rzepy i kapusty, jest smakowo podobna i do jednego i drugiego warzywa.
Jeszcze niedawno nie było można dostać jej w żadnym sklepie a dziś można zakupić w Kauflandzie.
Polecam zupę na jej bazie, jest pyszna.
Zupa krem z brukwi.


              Składniki:

  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1 łodyga selera naciowego
  • 1 cebula
  • 2 liście laurowe
  • 2 goździki
  • 4 ziarenka ziela angielskiego
  • 1 puszka mleka kokosowego - 400 ml
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 1/2 łyżeczki sproszkowanego chili
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1/2 łyżeczki białego pieprzu
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • grzanki do podania
  • 1,2 litra bulionu warzywnego

Wszystkie warzywa umyłam i obrałam, pokroiłam w kostkę.

W garnku rozgrzałam masło klarowane i podsmażyłam cebulę, seler, marchew i brukiew.
Teraz do garnka wlałam bulion i dodałam zapakowane w gazę liść laurowy, ziele i goździki. 
Łatwiej będzie je potem znaleźć bo inaczej trzeba je wyławiać przed miksowaniem.
Gotowałam zupę 20 minut aż warzywa zmiękły.
Teraz do garnka wlałam mleko kokosowe i dodałam resztę przypraw, gotowałam 5 minut.
Wyjęłam pakiecik z przyprawami i zmiksowałam zupę ale tak nie do końca aby pod zębem zostały jakieś kawałki.
Podałam z podsmażonymi na oliwie grzankami.
Smacznego.
Przepis autorski.
                                        "Podróże małe i duże"
Las świętokrzyski
Wysokie lasy Ziemi Świętokrzyskiej z poszyciem z mchu srebrnego - chrobotka.

2 komentarze:

  1. Hej, ta zupa wygląda wręcz przepysznie i jeszcze nie jest jakoś szczególnie trudna do przyrządzenia! Super przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i polecam spróbować.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks