niedziela, 2 lipca 2017

Ciasto ze śliwkami na białkach

W mojej zamrażarce zawsze zamrożone białka znajdą się i dlatego pyszności białkowych w moim domu sporo.
Tym razem znalazłam ciasto u Pyzy i bardzo mi się spodobało, miałam śliwki z nalewki z ubiegłego roku jeszcze, bo takim nalewkowym w spirytusie to nic się nie dzieje i można je długo przechowywać więc teraz nadarzył się moment aby je wykorzystać.
Ciasto wyszło przepyszne, polecam do wypróbowania.
Ciasto ze śliwkami na białkach.


          Składniki: forma 23 x 23 cm

  • 5 białek
  • 150 g cukru trzcinowego
  • 350 g mąki orkiszowej jasnej T 700
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 200 g gęstego mleczka kokosowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 łyżeczki ekstraktu cytrynowego

          Kruszonka:

  • 50 g masła
  • 50 g wiórków kokosowych
  • 50 g cukru trzcinowego
  • 50 g mąki orkiszowej jasnej T 700

          Dodatkowo:

  • śliwki z nalewki lub inne owoce


Najpierw zrobiłam kruszonkę, czyli do miseczki włożyłam wszystkie składniki i palcami roztarłam na tzw. piasek. wstawiłam miseczkę do lodówki.
Białka muszą mieć temperaturę pokojową, wlałam je do miski i ubiłam na sztywną pianę z 3 łyżkami cukru.
Miękkie masło włożyłam do misy miksera, dodałam resztę cukru i ubiłam na biały puch.
Teraz dodałam ekstrakt waniliowy i cytrynowy i mleczko kokosowe, zmiksowałam.
Potem dodałam mąkę, wymieszaną z proszkiem do pieczenia i wymieszałam, ciasto jest dość gęste.
Na koniec dodałam ubitą pianę z białek w trzech etapach i delikatnie wmieszałam w ciasto.
Ciasto wylałam do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
Na cieście ułożyłam moje śliwki z nalewki a Wy ułóżcie owoce jakie najbardziej lubicie albo macie, świeże, mrożone czy też z nalewki.
Na śliwki pokruszyłam moją schłodzoną kruszonkę.
Piekłam ciasto w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez około godzinę lub do suchego patyczka.
Smacznego.
Źródło. 
                                        "Podróże małe i duże"
Sosnowe kwiaty
W maju zbierałam odrosty sosnowe vel kwiaty na działce, uprzedzając pytania na syrop sosnowy, który jest idealny na przeziębienie i kaszel, polecam.
Na zdjęciu kwitnące sosny w Lesie w Porszewicach.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger