poniedziałek, 3 lipca 2017

Golonki duszone w kapuście kiszonej z piwem w garnku rzymskim

"Czasami człowiek musi inaczej się udusi", jak mawiał klasyk.
Ja też musiałam bo łaziły za mną te golonki i zrobiłam, mam spokój na wiele miesięcy a teraz zajadamy złociste, soczyste mięsko.
Mięciutkie, pachnące mięso, zdrowa kapusta więc danie nie mogło być inaczej, jest pyszne.
Duszone golonki z piwem w garnku rzymskim.



Składniki:
  • 600 g kapusty kiszonej
  • 2 marchewki
  • 1 cebula
  • 1 łyżeczka soli ziołowej
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • 4 łyżki sosu piwnego Guinness sauce
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1 łyżeczka czubrycy zielonej
  • 2 golonki wieprzowe przednie ok. 1,6 kg
  • sól morska
  • 1,5 szklanki piwa


Przygotowanie:
  • Dzień wcześniej na noc zamarynowałam golonki.
  • Umyłam mięso i wysuszyłam, natarłam mieszaniną sosu piwnego i papryki słodkiej, wstawiłam do lodówki.
  • Kapustę posiekałam, cebulę obrałam i pokroiłam w piórka, marchew obrałam i starłam na tarce o grubych oczkach.
  • Do dużej miski włożyłam kapustę, marchew, cebulę, wszystkie przyprawy, wymieszałam.
  • Garnek rzymski moczyłam w zimnej wodzie przez 20 minut, potem osuszyłam.
  • Na dnie garnka ułożyłam połowę kapusty, ułożyłam golonki, resztę kapusty na wierzch i całość zalałam szklanką piwa, nakryłam garnek pokrywą i wstawiłam do zimnego piekarnika ustawiając temperaturę na 180 C z opcją grzania góra/dół.
  • Jak piekarnik osiągnął temperaturę piekłam golonki 1 godzinę i 40 minut.
  • Potem zdjęłam pokrywę, polałam mięso resztą piwa, zwiększyłam temperaturę w piekarniku do 200 C i piekłam jeszcze 20 minut.

Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Barwinek pospolity
Głównie uprawiany jako roślina okrywowa ale jest także zielem leczniczym.
Obniża ciśnienie krwi, stosuje się go w leczeniu egzem i przy tamowaniu krwi.
Stosowany jest także przy padaczce, zawrotach głowy i niedotlenieniu serca.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger