sobota, 29 lipca 2017

Makaron z oregano, sosem pomidorowym z łopatką wieprzową i boczniakami

Dużo pisania, mało pracy przy obiedzie a smakołyki na talerzu.
Passatę pomidorową połączyłam z mięsem a potem z makaronem i danie prawie gotowe, potem tylko boczniaki i danie wjeżdża na stół.
Zapraszam do spróbowania.
Makaron z oregano, sosem pomidorowym z łopatką wieprzową i boczniakami.


                         Składniki:

  • 250 g makaronu szlacheckie wstążki z oregano albo innego ulubionego
  • 300 g mięsa mielonego z łopatki wieprzowej
  • 1 czerwona cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • 1 łyżka masła 
  • szczypta cukru
  • 4 boczniaki
  • 700 ml passaty pomidorowej
  • gotowane brokuły do podania


Posiekałam cebulę i czosnek, podsmażyłam na oleju, dodałam pokrojone w cienkie paseczki boczniaki, mięso mielone i smażyłam mieszając aby powstały obsmażone grudki mięsa jakieś 5 minut.
Potem wlałam na patelnię passatę, dodałam cukier, sól i pieprz i gotowałam 8 minut.
Makaron ugotowałam al'dente.
Jeśli macie inny makaron też się nada, te wstążki z oregano są wyjątkowo aromatyczne i idealnie pasują do sosu.
Brokuły ugotowałam na parze.
Podałam makaron z sosem pomidorowym i brokułami.
Smacznego.
Przepis własny.
                                        "Podróże małe i duże"
Żagwin
Żagwin, obrecja to rodzaj rośliny z rodziny kapustowatych.
Należy do niego 12 gatunków bylin występujących w basenie Morza Śródziemnego oraz w Azji zachodniej aż po Iran.
W naturze rosną na terenach skalistych i w suchych lasach sosnowych.
Ten spotkałam w Ogrodzie Botanicznym w Łodzi.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger