poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Pesto z rukoli i pistacji

Idealne, pachnące smarowidło do kanapek.
Takie pesto super smakuje z makaronem spaghetti czy ryżem.
Warto wypróbować przepis by cieszyć się daniem godnym mistrzów.
Można przechowywać w lodówce do dwóch tygodni zalane w słoiczku z wierzchu olejem.
Pesto z rukoli i pistacji.


             Składniki:

  • 100 g rukoli
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki soku z limonki
  • 2 łyżki pistacji takich jakie u nas sprzedają czyli solonych
  • 50 ml oleju rzepakowego
  • sól niebieska perska do smaku

Rukolę umyłam i osuszyłam, przełożyłam do miski blendera.
Dodałam obrane pistacje - u nas ciężko jest dostać niesolone orzechy ale tutaj akurat ich słoność nie przeszkadza, sok z limonki, obrany i pokrojony w plastry czosnek i zmiksowałam.
Powoli dolewałam olej aby pesto nabrało odpowiedniej konsystencji.
Jeśli jest jeszcze mało słone dodać soli niebieskiej perskiej, ja dodałam.
Pesto można przechowywać do dwóch tygodni w lodówce zalane z wierzchu olejem.
Smacznego.
Przepis własny.
                                         "Podróże małe i duże"
Na łące
Jaskier, rodzaj rośliny zielnej z rodziny jaskrowatych.
Rodzaj liczy około 400 gatunków, występujących na całej kuli ziemskiej z wyjątkiem Antarktydy.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger