piątek, 8 września 2017

Oponki serowe

Oponki serowe to szybki i smakowity deser.
Wystarczy zagnieść ciasto, rozwałkować, wykroić krążki i smażyć na głębokim tłuszczu.
Deser szybki nawet jak przyjdą niespodziewani goście.
Polecam wypróbować na najbliższych a będą chcieli więcej.
Oponki serowe.


                Składniki:

  • 125 g masła 
  • 180 g tłustego twarogu
  • 210 g mąki pszennej 
  • 50 g ciemnego cukru muscovado
  • 1 jajo
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • tłuszcz do smażenia
  • cukier puder do posypnia

Do miski wsypałam cukier, mąkę, wkroiłam masło, dodałam pokruszony twaróg.
Dodałam sól i proszek do pieczenia i wyrobiłam szybko zwarte ciasto.
Ciasto rozwałkowałam na placek grubości 5 mm i wykrawałam kółka a w nich jeszcze jedne kółka mniejszą obręczą albo szklanką.
Smażyłam oponki na rozgrzanym, głębokim tłuszczu.
Osączałam je potem na ręczniku papierowym.
Wystudzone posypałam cukrem pudrem.
Smacznego.
Przepis rodzinny.
                                         "Podróże małe i duże"
Zamek w Inowłodzu
Kamienny mur zamku królewskiego w Inowłodzu.
Mury zamkowe zbudowano z kamienia, w stylu gotyckim, na planie prostokąta z dwiema narożnymi ośmiobocznymi wieżami średnicy około 10 metrów.
Zamek otoczony był murem kamiennym grubości 2,4 m.

1 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger