niedziela, 3 września 2017

Ośmiornica w sosie z awokado - Pulpo con mojo de aguacate

Uwielbiamy ośmiornicę od ładnych paru lat, wcześniej jej nie znałam i próbuje wykorzystywać ją w różny sposób, z różnymi dodatkami.
Tym razem trafiłam na odcinek Roberta Makłowicza na Teneryfie i przepis na ośmiornicę w sosie awokado.
To było pyszne danie i polecam każdemu, popróbujcie a nie pożałujecie, niebo w gębie.
Ośmiornica w sosie z awokado - Pulpo con mojo de aguacate.


                 Składniki:

  • 1 ośmiornica
  • 150 ml białego wytrawnego wina
  • 2 liście laurowe
  • szczypta soli

                  Sos:

  • sok z 1 cytryny
  • 2 awokado
  • 1 żółtko
  • 100 ml oliwy
  • 1 czerwona cebula
  • sól morska
  • 1 łyżeczka ostrej papryki wędzonej

Ośmiornicę oczyściłam, umyłam i osuszyłam.
Do dużego garnka, dobrze rozgrzanego na ogniu, bez oleju, włożyłam całą ośmiornicę.
Chwilę odczekałam aż wypuściła swoje naturalne soki, nie jest ich wcale mało.
Teraz do garnka wlałam wino, dodałam liście laurowe i szczyptę soli.
Gotowałam pod przykryciem około godziny, jakby płyn odparował za bardzo wystarczy podlać winem albo wodą.
Do naczynia wcisnęłam sok z cytryny.
Awokado przecięłam wzdłuż na połówki i łyżeczką wyjęłam miąższ, włożyłam do naczynia z cytryną i przemieszałam aby awokado nie ściemniało.
Masę posoliłam i zmiksowałam na gładką masę.
Teraz dodałam paprykę oraz żółtko i dalej miksowałam.
Na koniec wlewałam powoli tak jak do majonezu oliwę z oliwek.
Drobno posiekałam cebulę i dołożyłam ją do sosu.
Ugotowaną, miękką ośmiornicę wyjęłam na półmisek, pokroiłam na kawałki i podałam z sosem z awokado, posypaną wędzoną papryką.
Smacznego.
Przepis kuchni hiszpańskiej Robert Makłowicz.
                                          "Podróże małe i duże"
Carska wieża w Spale
W budynku przypominającym latarnię morską mieści się restauracja, lodziarnia i pizzeria.
Zaprasza bogactwem widoków i dań, polecam.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger