czwartek, 14 września 2017

Pasztet na chlebie z serem i figami

Przepis znalazłam w gazecie Ewy Chodakowskiej Be active i zauroczył mnie a teraz także moje podniebienie.
Pasztet idealny na śniadanie w domu czy w pudełku do pracy.
Smakuje wybornie, jest sycący a całkiem przypadkiem jeszcze całkiem zdrowy.
Troszeczkę go pozmieniałam wg własnego gustu ale naprawdę niewiele.
Polecam gorąco bo teraz jak na stoiskach z owocami świeże figi królują będzie najlepszy.
Zajadamy? zabieramy się do pracy? polecam.
Pasztet z serem i figami, na chlebie.

Składniki:
  • 1 szklanka orzechów ziemnych bez soli
  • 3/4 szklanki białego sezamu
  • 125 g serka ziołowego kremowego - miałam Philadelfia
  • 75 g twarogu kremowego naturalnego -miałam President
  • 2 ząbki czosnku
  • sól morska do smaku
  • pieprz świeżo mielony
  • 1 łyżka posiekanej szałwii
  • 1 łyżka oliwy
  • 4 łyżki mleka
  • 4 kromki chleba żytniego
  • 3 figi
Przygotowanie pasztetu:
  • Sezam i orzechy wsypałam na blaszkę i prażyłam w piekarniku nagrzanym do 190 C przez 8 - 10 minut.
  • Przestudziłam potem i zmieliłam, pozostawiłam 2 łyżki do dekoracji.
  • Ser wymieszałam z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, solą, pieprzem, szałwią i oliwą.
  • Dodałam teraz zmielone orzechy z sezamem i dolałam mleka, wymieszałam dokładnie.
  • Kromki chleba podpiekłam na suchej patelni i jak przestygły, ułożyłam na dnie keksówki, tak aby pokryły całe dno.
  • Figi przekroiłam na połówki i ułożyłam na chlebie.
  • Na wierzch włożyłam ser orzechowy, docisnęłam dokładnie aby nie było pęcherzyków powietrza, posypałam pozostawionymi orzechami i wstawiłam keksówkę do lodówki na co najmniej 6 godzin.
  • Potem kroi się łatwo w plastry.
Smacznego.
Przepis od Ewy Chodakowskiej.
"Podróże małe i duże"
Podgrzybek zajączek
To mój ukochany rodzaj grzybów, ma piękny omszały kapelusz w kolorze pięknej zieleni, cudo.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger