piątek, 6 października 2017

Marynowana lakówka ametystowa

Lakówka ametystowa - laccaria amethystina ( Huds ) Cooke - piękny grzyb którego poznałam w tym roku.
Jest gatunkiem szeroko rozpowszechnionym, ma grube, rzadkie, często pofalowane blaszki.
Młode owocniki są fioletowe i te nazbierałam.
Grzyb jadalny ale mało wyrazisty w smaku, natomiast w marynacie, potem jako dodatek do sałatek czy mięs są smaczne.
Po ugotowaniu tracą kolor.
Zachęcam do marynowania ale tylko wtedy jeśli jesteście pewni grzyba.
Marynowana lakówka ametystowa.


Składniki:
  • 200 g grzybów lakówki ametystowej i muchomorków rdzawobrązowych lub samej lakówki
  • 300 ml wody
  • 100 ml octu spirytusowego
  • 8 ziarenek ziela angielskiego
  • 8 ziarenek pieprzu czarnego
  • 1 cebula
  • 1 i 1/2  łyżeczki cukru trzcinowego
  • 3 listki laurowe
  • sól morska


Przygotowanie:
  • Grzyby oczyściłam, włożyłam do garnka zalałam zimną wodą, zagotowałam posoliłam i gotowałam 10 minut.
  • Znawcy tematu poinformowali mnie że jakbym do wody do gotowania dodała łyżkę octu to grzyby nie będą czarne tak jak moje tylko nieznacznie zmienią kolor.
  • Następnym razem tak zrobię.
  • Odcedziłam na sicie.
  • W drugim garnku zagotowałam wodę z octem, pokrojoną w piórka cebulą, ziarnkami ziela i pieprzu, cukrem i listkiem laurowym.
  • Gotowałam 10 minut marynatę, po czym włożyłam do marynaty grzyby i gotowałam jeszcze 3 minuty.
  • Grzyby wraz z marynatą przełożyłam do słoików, zakręciłam i po tygodniu grzyby marynowane gotowe.

Smacznego.
Przepis mojej babci.

4 komentarze

  1. w życiu nie widziałam takiego grzyba,ma super kolor

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jest piękny i szkoda że traci kolor podczas gotowania. Następnym razem jak go znajdę może nie tak bardzo straci kolor.

      Usuń
    2. Musisz najpierw namoczyć lakówki i przy drugim gotowaniu lepiej je dorzucićto zachowają barwę, choć ciemniejszą :). Wiem, bo niechcący odkryłem.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger