niedziela, 15 października 2017

Placuszki biszkoptowe z owocami i cukrem pudrem

Leciutkie jak chmurka biszkoptowe placuszki idealne na śniadanie do kakao czy kawy z mlekiem.
Idealne na deser do kawy czy herbaty.
Idealne na II śniadanie do pracy czy szkoły, one ogólnie są idealne.
Polecam gorąco, przepis zapożyczyłam do Asi.
Placuszki biszkoptowe z owocami i cukrem pudrem.


                    Składniki: ok. 16 małych placuszków

  • 3 jaja
  • szczypta soli do ubijania piany z białek
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka mleka
  • olej do smażenia

                     Do podania:

  • cukier puder
  • maliny 
  • borówka amerykańska


Mąkę przesiałam z proszkiem do pieczenia, odstawiłam.
Żółtka oddzieliłam od białek.
Żółtka roztrzepałam w miseczce z mlekiem a białka ubiłam na sztywną pianę ze szczyptą soli.
Teraz połączyłam delikatnie wszystkie składniki.
Rozgrzałam patelnię a na niej olej, potem zmniejszyłam płomień na mały aby placki się nie za bardzo podsmażyły a miały czas podrosnąć.
Na rozgrzany olej wkładałam łyżką małe porcje ciasta - jeden placek, jedna łyżka ciasta.
Smażyłam bardzo krótko, najwyżej minutę a po przewróceniu kilka sekund.
Po to tak krótko aby nie wysuszyć placuszków w środku bo nie będą smaczne.
Podałam ciepłe posypane cukrem pudrem i z owocami: malinami i borówkami.

Smacznego.
Źródło.
                                       "Podróże małe i duże"
Rumiankowa łąka
Wspominam ostatnio majowe łąki i ciepło wiosennych traw.
Idealne wspomnienia na zimne, jesienne dni.

4 komentarze

  1. Ale pysznie to wygląda, będe musiała szybko coś takiego zrobić, bo ślinka już cieknie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne placuszki:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger