sobota, 30 grudnia 2017

Bavette w sosie pomidorowym

Danie pyszne, szybkie i pożywne, dla zabieganych przed Sylwestrem.
Bavette to makaron który ma kształt długich, płaskich i wąskich nitek makaronowych.
Do jego przyrządzenia potrzeba pomidorów, jak nie macie świeżych można użyć tych z puszki.
Zapraszam do kuchni i odkrywania pysznych smaków.
Bavette w sosie pomidorowym.


               Składniki:

  • 6 pomidorów polnych długich albo puszkę 400 ml
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżka suszu z opieniek
  • 1 łyżeczka suszu z wędzonego łososia
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • 1 łyżeczka cukru trzcinowego
  • 300 g makaronu bavette
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 papryczka chili
  • natka pietruszki do posypania

Cebulę i czosnek drobno posiekałam.
Pokroiłam wraz ze skórką pomidory.
Makaron ugotowałam al'dente.
Na patelni rozgrzałam oliwę i masło i podsmażałam na nich cebulę, czosnek przez 2 minuty.
Dodałam teraz pomidory - świeże lub z puszki - i smażyłam aż sos zgęstniał, jakieś 8 - 10 minut.
Dodałam sól, cukier, susz z opieniek, susz z łososia, posiekaną papryczkę chili i gotowałam jeszcze 3 minuty.
Na patelni wylądował teraz ugotowany makaron, wymieszałam go dobrze z sosem, doprawiłam do smaku solą jeśli trzeba.
Przełożyłam na talerz i grubo posypałam posiekaną natką pietruszki.
Smacznego.
Przepis kuchni włoskiej autorski.
                                          "Podróże małe i duże"
Wrzosy
Wrzosowe piękne łany wyrastały tej jesieni we wrześniu właśnie w lasach.
A w nich wyrastały piękne i dorodne podgrzybki, to były widoki.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger