wtorek, 5 grudnia 2017

Nalewka z winogron ciemnych z przyprawami

Skąd mam przepis? dostałam od koleżanki.
A ponieważ w sierpniu tego roku ciemnych winogron w ogrodzie było mnóstwo więc i nalewka powstała.
Teraz sobie dojrzewa i już jest znakomita, a będzie jeszcze lepsza.
Przepisem dzielę się dopiero teraz bo mam efekt finalny nalewki a wcześniej nie bardzo miałam co pokazać.
Wystarczy zapisać przepis i na drugi sezon zarobić pyszną nalewkę.
Nalewka ma piękny, rubinowy kolor i głęboki, lekko goryczkowaty smak.
Nalewka z winogron ciemnych z przyprawami.


                     Składniki:

  • 1 kg ciemnych, dojrzałych winogron
  • 1 litr spirytusu 70 %
  • 1/2 kg miodu wielokwiatowego
  • 5 - 6 goździków
  • laska wanilii

Owoce umyłam, oddzieliłam od gałązek i włożyłam do dużego słoja.
Do słoja wlałam spirytus, dodałam goździki i wanilię.
Zostawiłam na blacie kuchennym na 4 - 6 tygodni, potrząsając słojem co kilka dni.
Po tym czasie zlałam płyn z nad owoców.
Owoce zalałam miodem i pozostawiłam na 10 - 12 dni, codziennie potrząsałam słojem aby miód się rozpuścił.
Po 12 dniach zlałam płyn z nad owoców, dodałam do niego nalew alkoholowy, przefiltrowałam.
Nalewkę rozlałam do butelek, gdzie będzie dojrzewała minimum 3 miesiące ale im dłużej tym lepiej.
Na zdrowie!
Przepis zdobyczny.
                                             "Podróże małe i duże"
Ciżmówka
Małe. cudne grzyby które mają blaszki na górze kapelusza, cudo.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger