wtorek, 19 grudnia 2017

Pasztet z kaczki i wołowiny

Idealny pasztet na świąteczny stół.
Zachęcam już dziś aby taki pasztet zrobić domownikom a także gościom.
Aromatyczny, kremowy, idealny jako przekąska z ogórkiem kiszonym.
Polecam gorąco, pieczecie pasztety na święta?
Kaczy pasztet z wołowiną.


Składniki:
  • 1 kaczka ok. 2000 g
  • szponder wołowy ok. 650 g
  • 1 duży ziemniak
  • 2 pietruszki
  • 4 marchewki
  • średnia bulwa selera
  • 2 kapelusze grzybów suszonych
  • sól morska
  • świeżo mielony pieprz
  • 1 bułka kajzerka
  • 1 szklanka bulionu
  • 1/2 łyżeczki pieprzu kolorowego
  • 4 duże jaja
  • 5 - 6 łyżek listków świeżego estragonu
  • 2 pełne łyżki suszonego majeranku
  • 1 duża cebula
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • 50 ml koniaku

Przygotowanie:
  • Mięso umyłam, zalałam zimną wodą.
  • Umyłam, obrałam warzywa.
  • Dodałam do gotowania obranego ziemniaka i suszone grzyby.
  • Ugotowałam bulion z mięsa i warzyw.
  • Potem wyjęłam ugotowane warzywa i mięso, przestudziłam.
  • Mięso obrałam od kości i przepuściłam prze maszynkę do mielenia mięsa o małych otworach razem z warzywami, grzybami i ugotowanym ziemniakiem.
  • Do masy dodałam posiekany estragon, majeranek, sól, pieprz kolorowy, gałkę muszkatołową, wymieszałam.
  • Cebulę obrałam ,posiekałam i podsmażyłam na oleju, dodałam do masy mięsnej, wymieszałam.
  • Bułkę zalałam bulionem a jak zmiękła odcisnęłam i dodałam do masy, dodałam także jaja, koniak i jeszcze raz wszystko wyrobiłam rękoma.
  • Formę do pasztetu wysmarowałam masłem i wysypałam bułką tartą.
  • Przełożyłam masę do formy, ugniotłam aby nie było pęcherzyków powietrza, wygładziłam wierzch.
  • Piekłam pasztet w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 50 - 60 minut.
  • Upieczony pasztet wystudziłam i wstawiłam do lodówki.
Smacznego.
Przepis rodzinny.
"Podróże małe i duże"
Grudziądz
Widok na panoramę miasta z odrestaurowanej wieży Klimek.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger