środa, 20 grudnia 2017

Placki ziemniaczane z salami

Placki ziemniaczane to jedno z moich ulubionych dań z dzieciństwa.
Nie pamiętam czy już pisałam o tym jak dziadek tarł ziemniaki i tarł, a babcia doprawiała i smażyła a wszyscy zajadali aż im się uszy trzęsły.
Babcine placki smażone były na żeliwnej dużej patelni a pośrodku babcia robiła małą dziurkę aby tłuszcz równo smażył takiego placka giganta.
Ależ to są wspomnienia.
Dziś zrobiłam placki z salami o chrupiących brzegach, mega pyszne, spróbujcie.
Placki ziemniaczane z salami.

                   Składniki:

  • 100 g cienkiego salami
  • 800 g obranych ziemniaków
  • 1 mała cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 jaja
  • 4 łyżki mąki pszennej T 650
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • jogurt naturalny do podania
  • koperek

Ziemniaki obrałam i starłam na tarce o małych oczkach, starłam również czosnek i cebulę.
Salami pokroiłam w cienkie półplasterki.
Do ziemniaków dodałam sól, pieprz, jaja i mąkę, wymieszałam na jednolite ciasto.
Na końcu dodałam kiełbasę, ponownie wymieszałam.
Smażyłam niewielkie placki na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor.
Osączałam placki z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym.
Koperek posiekałam i wymieszałam z jogurtem.
Placki podałam z koperkowym jogurtem.
Smacznego.
Przepis własny.
                                         "Podróże małe i duże"
W listopadowym lesie - Mikołajewice

6 komentarze

  1. Ciekawy przepis.

    Droga Dorotko!
    W tej radosnej porze… Dużo ciepłych myśli i uśmiechów pełnych szczęścia to moje życzenia dla Ciebie i Twoich bliskich. Niech te Święta powitają Cię dobrymi nowinami i ciepłem.
    Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tych dobrych nowin ciągle mi brak, dlatego jeszcze goręcej dziękuję.

      Usuń
  2. Bardzo mi się podoba ten pomysł:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger