wtorek, 19 grudnia 2017

Schab pieczony z dynią

Proponuję taki pyszny schab zrobić sobie na świąteczny stół.
Goście będą zachwyceni a Wy spełnieni że nakarmiliście ich zdrowym jedzeniem.
Ja na pewno zrobię taki schab z dynią, jest soczysty i mięciutki, rozpływa się w ustach a podpieczona dynia smakuje jak czipsy.
Użyłam tutaj dyni hokkaido i dlatego upiekłam ją ze skórką, jeśli macie inną dynię, zdejmijcie skórę.
Schab pieczony z dynią.


                    Składniki:

  • 1000 - 1200 g schabu b/kości
  • 2 - 3 łyżki przyprawy do grilla
  • 250 g dyni hokkaido


Mięso umyłam, osuszyłam i natarłam przyprawą do grilla.

Wstawiłam na noc do lodówki.
Na drugi dzień wyjęłam na godzinę przed pieczeniem.
Dynię obrałam z pestek i pokroiłam na paski.
Mięso przełożyłam do naczynia do pieczenia, obłożyłam paskami dyni,
przykryłam naczynie pokrywką.
Piekarnik nagrzałam do 170 C z opcją grzania góra/dół i piekłam mięso przez 90 minut, po czym zdjęłam pokrywkę i piekłam jeszcze 30 minut aby skórka stała się chrupiąca.
Mięso po pieczeniu powinno odpocząć 10 minut aby soki równo się rozłożyły, potem można kroić.
Smacznego.
Pomysł własny.
                                           "Podróże małe i duże"
Jesienny las w Bełdowie

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger