środa, 6 grudnia 2017

Zupa dyniowo - pomidorowa z fasolką szparagową

Taka pyszna zupa dziś na stole mym wylądowała.
Dzielę się przepisem aby i na Waszym stole zagościła.
Aromatyczna, połączenie dyniowego kremu i pomidorówki, polecam.
Dodatek fasolki tylko podkręca smak, dodajcie świeżą bądź mrożoną.
Dyniowo - pomidorowa zupa.


Składniki:
  • 500 g obranej dyni piżmowej
  • 300 g pomidorów koktajlowych
  • 1 nieduża pietruszka
  • 1 mały seler
  • 1 średnia marchew
  • 1/4 łyżeczki mielonych goździków
  • 1/2 łyżeczki curry indyjskiego
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego mielonego
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • szczypta cukru
  • 600 ml wody
  • 1/2 łyżeczki przyprawy bosforskiej
  • sól morska do smaku
  • 200 g zielonej fasolki szparagowej
  • 2 łyżki oleju

Przygotowanie zupy:
  • Marchew, pietruszkę, selera umyłam, obrałam, starłam na tarce o dużych oczkach.
  • Dynię obrałam ze skóry i również starłam na tarce o grubych oczkach.
  • W dużym garnku podsmażyłam na rozgrzanym oleju warzywa, dodałam przekrojone na połówki pomidory wraz ze skórką.
  • Smażyłam dopóki się nie rozpróżyły.
  • Dodałam teraz wszystkie przyprawy, smażyłam jeszcze minutę.
  • Całość zalałam wodą, dodałam sól i gotowałam 15 minut.
  • Zmiksowałam warzywa na gęstą zupę krem.
  • Doprawiłam jeszcze jeśli trzeba.
  • Fasolkę ugotowałam i podałam do zupy.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Sztutowo
W pewien wrześniowy, pochmurny i dżdżysty poranek droga zawiodła nas nad morze w Sztutowie.
Takie widoki zastaliśmy.
Dla mnie morze jest piękne o każdej porze roku.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger