niedziela, 21 stycznia 2018

Jajecznica z grzybami Shimeji

Shimeji to nazwa grzybów japońskich, coraz bardziej popularnych w Polsce.
W środowisku naturalnym rosną na pniach drzew, najczęściej buków stąd też ich nazwa, grzyby bukowe.
Mają właściwości lecznicze ale tylko po ugotowaniu.
Są w dwóch kolorach brązowe i białe.
Jajecznica z tymi grzybami to niebo w gębie.
Grzyby mają bowiem orzechowy smak i dzięki temu jajecznica jest jeszcze pyszniejsza, polecam.
Jajecznica z grzybami Shimeji.

Składniki:
  • 7 jaj
  • 150 g białych Shimeji
  • 1 różowa cebula
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka oleju
  • sól różowa himalajska
  • pieprz świeżo mielony
  • koperek do posypania
Przygotowanie jajecznicy:
  • Grzyby rozdzieliłam na poszczególne egzemplarze bo rosną w kępkach i tak też są sprzedawane.
  • Cebulę obrałam i pokroiłam w piórka.
  • Jaja wbiłam do miski i wymieszałam je z solą i pieprzem.
  • Na patelni rozgrzałam olej i masło, smażyłam cebulę i grzyby 5 minut.
  • Potem dodałam jaja i smażyłam do wysmażenia na sucho.
  • Posypałam koperkiem.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Zranione zębem czasu - Park Źródliska w Łodzi

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger