piątek, 19 stycznia 2018

Krokieciki z bakłażana

Małe, pyszne krokieciki z bakłażana to idealny obiad, albo wczesna kolacja.
Osoby które muszą więcej jadać mogą je potraktować jako przystawkę.
Są przepyszne z kremowym wnętrzem, idealne.
Bakłażanowe krokieciki.


Składniki: 4 porcje
  • 3 bakłażany
  • 2 jaja
  • 100 g bułki tartej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • olej 
Farsz:
  • 50 g masła
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 50 ml mleka
  • 50 g sera feta
  • 50 g sera żółtego
  • 1/4 pęczka pietruszki
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
Przygotowanie:
  • Bakłażany umyłam, osuszyłam i pokroiłam wzdłuż na plastry 5 mm grubości.
  • Każdy plaster posmarowałam olejem i grillowałam z obu stron.
  • Masło rozgrzałam na patelni, dodałam 2 łyżki mąki, zasmażyłam i wlałam mleko.
  • Intensywnie mieszając doprowadziłam do wrzenia.
  • Teraz dodałam pokruszoną fetę, straty ser żółty, doprawiłam solą i pieprzem do smaku.
  • Wsypałam natkę pietruszki i ponownie wymieszałam.
  • Na każdy plaster bakłażana nałożyłam farsz, równo po całości i każdego zwinęłam w rulon.
  • Każdy krokiecik maczałam w mące, roztrzepanym jaju i bułce tartej.
  • Smażyłam na rozgrzanym tłuszczu ze wszystkich stron na złoty kolor.
  • Podałam z jogurtem naturalnym.
Smacznego.
Przepis kuchni bałkańskiej.
"Podróże małe i duże"
Borowik szlachetny

6 komentarze

  1. Muszą być pyszne, bardzo lubimy takie dania :) Za prawdziwkami tęsknimy, ten wygląda jak rasowy grzyb, pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham prawdziwki a za latem i pachnącymi warzywami kto nie tęskni. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Ciekawy blog. Będę go częściej odwiedzała. :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie próbowałam a wygladają tak smacznie:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger