piątek, 26 stycznia 2018

Kurczak kukurydziany w sosie grzybowym

Pyszny kurczak na mym stole, a czy i na Twoim?
Polecam zróbcie sobie takie danie a zasmakuje wszystkim.
Miałam tutaj kurczaka kukurydzianego, jest bardzo aromatyczny i jednocześnie delikatny w smaku.
Polecam serdecznie.
Kurczak kukurydziany w sosie grzybowym.


                 Składniki: 3 porcje

  • 3 ćwiartki z kurczaka kukurydzianego ok. 800 g
  • 4 ząbki czosnku
  • 3 łyżki sosu ostrygowego
  • olej do smażenia
  • 300 g grzybów leśnych - ja miałam piaskowca modrzaka
  • 100 ml kwaśnej śmietany 30 %
  • sól morska
  • pieprz czarny

Ćwiartki umyłam, osuszyłam i przekroiłam każdą na połowę.
Czosnek obrałam i przecisnęłam przez praskę, wymieszałam z sosem ostrygowym i natarłam tą mieszanką kurczaka.
Odstawiłam do lodówki na 12 godzin a jeżeli się spieszycie to chociaż na godzinę.
Grzyby obrałam, oczyściłam i pokroiłam w paski.
Na patelni rozgrzałam olej i podsmażyłam na nim kurczaka na złoty kolor.
Teraz na patelnię włożyłam grzyby i smażyłam 3 minuty.
Potem przykryłam patelnię pokrywką i dusiłam jakieś 20 minut.
Na koniec dodałam kwaśną śmietanę i gotowałam chwilę.
Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
Podałam z bagietką i pomidorkami koktajlowymi.
Smacznego.
Przepis własny.
                                         "Podróże małe i duże"
Jesień w Bełdowie

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger