środa, 3 stycznia 2018

Ryż z orientalnym sosem pomidorowym

Ryż z sosem pomidorowym to klasyka gatunku pomidorowego.
U mnie na stole często gości, zarówno sos pomidorowy jak i ryż z sosami wszelakimi.
Ten pachnący Orientem sos to uczta dla zmysłów i brzucha.
Polecam gorąco, składników mało a zmysły szaleją.
Ryż z orientalnym sosem pomidorowym.


                 Składniki:

  • 1 szklanka suchego ryżu basmati
  • 2 szklanki wody
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 biała papryka
  • 4 duże pomidory długie lub 1 puszka 400 ml
  • 1 łyżeczka curry indyjskiego
  • 1/2 łyżeczki kuminu mielonego
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • 3 - 4 łyżki posiekanego oregano
  • 1 łyżeczka miodu malinowego

Ryż przepłukałam na sicie, wsypałam do garnka, zalałam wodą, dodałam szczyptę soli i gotowałam 15 minut.
Posiekałam szalotkę i czosnek.
Na patelni rozpuściłam masło i oliwę i podsmażyłam na nich cebulę i czosnek.
Dodałam teraz pokrojoną w kostkę paprykę białą i pokrojone w kosteczkę razem ze skórką pomidory - mogą być z puszki.
Smażyłam 5 minut.
Doprawiłam do smaku miodem malinowym, curry, kuminem i cynamonem, wymieszałam.
Na koniec dodałam ugotowany ryż, wymieszałam.
Posypałam listkami oregano.
Smacznego.
Przepis Przemka.
                                         "Podróże małe i duże"
Lato
Tak mi się zatęskniło za latem i ciepłymi dniami, że oglądałam sobie zdjęcia z czerwca.
Piękne widoki, cudne kwiaty, raj dla oczu i duszy.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger