piątek, 12 stycznia 2018

Żeberka po myśliwsku

Delikatne, pyszne mięso z żeberek wieprzowych dziś na talerzu.
Żeberka w daniu są mięciutkie, odchodzą od kości i rozpływają się w ustach.
Idealny obiad dla smakoszy mięsa wieprzowego, dla mnie też.
Polecam na zimowy obiad.
Żeberka po myśliwsku.

           Składniki: 4 porcje

  • 1000 g żeberek wieprzowych
  • 3 łyżki oleju
  • 1 i 1/2 szklanki bulionu drobiowego
  • 4 ząbki czosnku
  • 4 ziarenka jałowca
  • 2 liście laurowe
  • 4 - 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 1 łyżka mąki
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony

Mięso umyłam, osuszyłam i pokroiłam na mniejsze kawałki.
Każdy kawałek musi mieć choć jedno żeberko.
W rondlu rozgrzałam olej i podsmażyłam na nim mięso na złoty kolor na dużym ogniu.
Zalałam mięso bulionem, dodałam obrane całe ząbki czosnku, ziarenka jałowca i ziela angielskiego oraz liść laurowy, zagotowałam.
Pod przykryciem gotowałam mięso do miękkości jakieś 40 minut.
Mąkę wymieszałam z 1/3 szklanki wody i wlałam do mięsa, mieszając doprowadziłam do wrzenia, sos zgęstniał.
Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
Podałam mięso z pieczonymi ziemniakami i sałatką.
Smacznego.
Przepis kuchni myśliwskiej.
                                          "Podróże małe i duże"
Ratusz w Chełmnie

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger