niedziela, 11 lutego 2018

Majonez wegański paprykowo - łososiowy

FIT
Majonez wegański znaleziony u Marty Dymek a tutaj tylko zmodyfikowany na moje potrzeby.
Majonez jest zrobiony z aquafaby czyli wody z gotowania ciecierzycy.
Wydaje się niemożliwe ze woda da się zamienić na majonez ale tak jest, uwierzcie mi na słowo i zabierajcie się za kręcenie majonezu.
Najfajniejsze w nim to, że nie da się go popsuć tak jak tradycyjny, nie zważy się podczas kręcenia a smakuje obłędnie.
Majonez wegański paprykowo - łososiowy.

            Składniki:

  • 1/2 szklanki aquafaby - wody z gotowania ciecierzycy czyli tyle jest z 1 puszki
  • 1 łyżeczka płatków drożdżowych
  • 2 łyżeczki octu jabłkowego
  • 3/4 łyżeczki musztardy strong - ostra
  • 1/2 łyżeczki czarnej soli kala namak
  • 1/4 łyżeczki syropu klonowego
  • 1 1/4 - 1 1/2 szklanki oleju rzepakowego lub słonecznikowego
  • 1/2 łyżeczki proszku z wędzonego łososia
  • 1/2 łyżeczki słodkiej czerwonej papryki

Do wysokiego naczynia wlałam aquafabę, w płaskim słabo się ubija.
Dodałam do naczynia płatki drożdżowe, ocet, musztardę, proszek z łososia i paprykę oraz sól czarną, syrop klonowy i miksowałam blenderem aż woda dobrze się spieniła.
Teraz strużką ale zdecydowanie wlewałam olej miksując aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji.
Przełożyłam majonez do słoja i wstawiłam do lodówki, jeszcze zgęstnieje.
Smacznego.
Przepis Marta Dymek.
                                         "Podróże małe i duże"
Koźlarz pomarańczowy

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger