wtorek, 27 lutego 2018

Rozgrzewająca zupa z czarną rzepą

Na dworze mróz, przez jednych wyczekiwany, inni woleliby nie doświadczać go pod koniec lutego ale jest i to spory, u mnie w nocy było -16 stopni.
Dlatego warto sobie przygotować taką rozgrzewającą zupę pełną witamin i dobroci, poprawiających humor.
Zupa jest pyszna i pożywna, na mroźne dni znakomita.
Rozgrzewająca zupa z czarną rzepą.

Składniki:
  • 2 spore czarne rzepy - ok. 600 g
  • 3 spore ziemniaki
  • biała część sporego pora
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oliwy
  • 2 łyżeczki curry w proszku
  • 2 łyżeczki kurkumy w proszku
  • ok. 1500 ml bulionu warzywnego lub drobiowego
  • 1 puszka - 400 ml ciecierzycy
  • sól morska
  • pieprz
  • ulubione kiełki - u mnie lucerna
Przygotowanie zupy:
  • Ziemniaki i rzepę obrałam ze skórki i pokroiłam w niedużą kostkę.
  • Pora umyłam i drobno posiekałam.
  • W garnku rozgrzałam oliwę i podsmażyłam na niej pora, potem dodałam rzepę i ziemniaki i smażyłam kolejne 5 minut.
  • Pod koniec smażenia dodałam posiekany czosnek, kurkumę i curry.
  • Zalałam całość bulionem i gotowałam pod przykryciem 20 minut.
  • Po tym czasie dodałam ciecierzycę i gotowałam jeszcze 5 minut.
  • Połowę warzyw zmiksowałam aby zagęścić zupę.
  • Podałam z kiełkami lucerny.
Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Augustów
Wbrew temu co na dworze dużo ciepła i słońca ze zdjęcia pozwoli powspominać.

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger