piątek, 16 marca 2018

Chlebek bananowy - bananowy keks z bakaliami

Ależ on pyszny, zowią go chlebkiem bananowym, choć dla mnie to bananowy keks z bakaliami.
Jest w nim wszystko co macie w szafce i mówię tu o orzechach, bakaliach czy ziarnach.
Można go zajadać jako ciasto do kawy czy herbaty, można go polukrować i będzie znakomitym, wilgotnym ciastem na Wielkanoc.
Można go zajadać z dżemem na śniadanie, możliwości jest sporo, wybierzcie sami.
Dodam że to całkiem zdrowe ciasto i niezły wymiatacz, jelita się cieszą bo błonnika w nim sporo, polecam.
Użyłam tutaj mocno dojrzałe banany i mam tu na myśli banany które mają czarną skórkę, wtedy w nich najwięcej zdrowo przyswajalnego cukru.
Bananowy chlebek - keks bananowy.


Składniki: keksówka 26 x 12 cm
  • 300 g mocno dojrzałych bananów - 3 sztuki
  • 100 g mąki pszennej graham grubomielonej T 1850
  • 140 g mąki pszennej T 650
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 150 g jogurtu naturalnego
  • 4 łyżki miodu
  • 3 duże jaja
  • garść nerkowców
  • 2 łyżki owoców goji
  • garść rodzynków
Przygotowanie:
  • Piekarnik nagrzałam do 180 C z opcją grzania góra/dół.
  • Keksówkę wyłożyłam papierem do pieczenia.
  • Wymieszałam mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą.
  • W drugim naczyniu rozgniotłam widelcem obrane banany, dodałam miód, jaja, jogurt, wszystko wymieszałam.
  • Połączyłam zawartość obu naczyń wymieszałam widelcem.
  • Posiekałam nerkowce i włożyłam do ciasta razem z owocami goji i rodzynkami, wymieszałam do połączenia składników, bez zbędnych ceregieli.
  • Ciasto przełożyłam do keksówki i wstawiłam do nagrzanego piekarnika.
  • Piekłam 60 - 70 minut lub do suchego patyczka.
  • Po upieczeniu studziłam ciasto na kratce jak chleby aby nie zawilgotniało od spodu.
Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Mazurek - kuleczka

6 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger