środa, 28 marca 2018

Ciasto kefirowe - babka kefirowa

Będzie pyszne ciasto na świąteczny stół, idealne, lekkie z czekoladą.
Takie jak wszyscy uwielbiają, można je upiec w kształcie baby i będzie jeszcze piękniej.
Ciasto jest aromatyczne, lekkie jak już napisałam, puszyste i wilgotne, polecam.
Pieczcie moi mili, pieczcie.
Ciasto kefirowe - babka kefirowa.


                     Składniki: forma 26 x 12 cm

  • 150 g kefiru
  • 300 g mąki pszennej T 650
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią
  • 150 g cukru trzcinowego lub ksylitolu
  • 3 jaja
  • 150 ml oleju

                    Polewa:

  • 30 g cukru trzcinowego
  • 50 g masła
  • 2 łyżki mleka 
  • 3 łyżki kakao

W jednej misce wymieszałam jaja, olej, kefir.
W drugiej misce wymieszałam oba cukry, mąkę, proszek do pieczenia.
Teraz do miski z mokrymi składnikami dodałam zawartość miski z suchymi składnikami.
Dokładnie wymieszałam.
Formę wysmarowałam masłem, wysypałam bułką tartą i wlałam do niej ciasto.
Piekłam w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 40 minut lub do suchego patyczka.
Gdy ciasto stygło zrobiłam polewę.
W garnku wymieszałam masło, cukier, kakao i mleko, podgrzewając rozpuściłam i połączyłam składniki w jednolitą polewę.
Polałam ciasto lekko ciepłe.
Smacznego.
Źródło.
                                           "Podróże małe i duże"
Mazurek

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger